Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

«Fiat City lounge» 500L auto industrijā ienes jaunus drošības standartus (4)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Jaunais «Fiat City lounge» 500L ieguvis prestižo Euro NCAP 5 zvaigžņu atzinību, saņemot 83 punktus no 100. «Tas automašīnai ir ļoti augsts novērtējums, ņemot vērā, ka vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem noteica, cik tā ir droša pieaugušajiem un bērniem kā pasažieriem vai kā gājējiem, un, cik drošas ir mašīnas kopējās konstrukcijas, ir kļuvuši stingrāki,» stāsta Andris Sivickis, SIA «Autobrava» direktors.

Tūkstošiem virtuālo simulāciju stundu veicināja jaunās «Small Wide» arhitektūras, kas debitē 500L modelī, kā arī visa automobiļa radīšanu bez prototipu izmantošanas. Virtuālo dizainu kvalitāte vēlāk tika pārbaudīta ar materiāliem, testējot to automobiļos ar 200 komponenšu un apakšsistēmu testiem, vairāk nekā 100 trieciena testu simulācijām un vairāk nekā 100 avāriju testiem, kuros ņemti vērā visi iespējamie avāriju veidi: frontāls trieciens, sānu trieciens, kūleņošana, nonākšana virs vai zem cita automobiļa sadursmes dēļ, kā arī sadursmes ar gājējiem. Papildus tam vērā tika ņemti arī dažādi ātrumi, ar kādiem sadursmes varētu notikt, kā arī dažāda veida šķēršļi un pasažieri ar atšķirīgiem fiziskiem parametriem.

Gala rezultāts ir automobilis ar pavisam jaunu drošības standartu. Tas priekšpusē papildināts ar diviem balstiem, kas izstrādāti atbilstoši spēkā esošiem ASV noteikumiem par avāriju testiem, un izmantoto materiālu izmēru specifikācijām. Jo īpaši trīs slodzes līniju priekšējā struktūra garantē strukturālu viendabīgumu un izrietoši arī reakcijas viendabīgumu frontāla trieciena gadījumā, neatkarīgi no šķēršļa veida vai transportlīdzekļa, ar ko automobilis saduras. Šis ir jaunums apkārtējo aizsardzībā, jo transportlīdzeklis uzvedas mazāk agresīvi, ietriecoties cita transportlīdzekļa priekšpusē vai sānos, kā arī sevis aizsargāšanā, jo viendabīga deformēšanās padara formas saglabāšanas sistēmas efektīvākas, neatkarīgi no sadursmes veida.

Pilnīgai pasažieru aizsardzībai jaunā Fiat «City lounge» standarta aprīkojumā ir priekšējie un logu gaisa spilveni – pēc pieprasījuma pieejami vadītāja ceļgalu spilveni - kopā ar trīspunktu drošības jostām ar dubultiem spriegotājiem un slodzes ierobežotājiem. Nav aizmirsts arī par korpusa ieguldījumu pasažieru un gājēju aizsardzībā, motora pārsegu, durvīm un priekšējā paneļa armatūru, kā arī sēdekļiem un stūres statni. Stūres statne izstrādāta tā, ka sadursmes gadījumā tā deformējas uz iekšu, aizsargājot vadītāju un nepieļaujot, ka mehāniskās komponentes spiež stūres statni uz augšu, jo īpaši frontālās sadursmēs, kas ir svarīgākā prasība Euro NCAP standartā.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu