Tūkstošiem virtuālo simulāciju stundu veicināja jaunās «Small Wide» arhitektūras, kas debitē 500L modelī, kā arī visa automobiļa radīšanu bez prototipu izmantošanas. Virtuālo dizainu kvalitāte vēlāk tika pārbaudīta ar materiāliem, testējot to automobiļos ar 200 komponenšu un apakšsistēmu testiem, vairāk nekā 100 trieciena testu simulācijām un vairāk nekā 100 avāriju testiem, kuros ņemti vērā visi iespējamie avāriju veidi: frontāls trieciens, sānu trieciens, kūleņošana, nonākšana virs vai zem cita automobiļa sadursmes dēļ, kā arī sadursmes ar gājējiem. Papildus tam vērā tika ņemti arī dažādi ātrumi, ar kādiem sadursmes varētu notikt, kā arī dažāda veida šķēršļi un pasažieri ar atšķirīgiem fiziskiem parametriem.
Gala rezultāts ir automobilis ar pavisam jaunu drošības standartu. Tas priekšpusē papildināts ar diviem balstiem, kas izstrādāti atbilstoši spēkā esošiem ASV noteikumiem par avāriju testiem, un izmantoto materiālu izmēru specifikācijām. Jo īpaši trīs slodzes līniju priekšējā struktūra garantē strukturālu viendabīgumu un izrietoši arī reakcijas viendabīgumu frontāla trieciena gadījumā, neatkarīgi no šķēršļa veida vai transportlīdzekļa, ar ko automobilis saduras. Šis ir jaunums apkārtējo aizsardzībā, jo transportlīdzeklis uzvedas mazāk agresīvi, ietriecoties cita transportlīdzekļa priekšpusē vai sānos, kā arī sevis aizsargāšanā, jo viendabīga deformēšanās padara formas saglabāšanas sistēmas efektīvākas, neatkarīgi no sadursmes veida.
Pilnīgai pasažieru aizsardzībai jaunā Fiat «City lounge» standarta aprīkojumā ir priekšējie un logu gaisa spilveni – pēc pieprasījuma pieejami vadītāja ceļgalu spilveni - kopā ar trīspunktu drošības jostām ar dubultiem spriegotājiem un slodzes ierobežotājiem. Nav aizmirsts arī par korpusa ieguldījumu pasažieru un gājēju aizsardzībā, motora pārsegu, durvīm un priekšējā paneļa armatūru, kā arī sēdekļiem un stūres statni. Stūres statne izstrādāta tā, ka sadursmes gadījumā tā deformējas uz iekšu, aizsargājot vadītāju un nepieļaujot, ka mehāniskās komponentes spiež stūres statni uz augšu, jo īpaši frontālās sadursmēs, kas ir svarīgākā prasība Euro NCAP standartā.