Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

«Peugeot» samazina dzinējiem degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Franču autoražotājs ir samazinājis automobiļu ar 1.6HDi un 1.6 e-HDi dzinējiem vidējo CO2 izmešu daudzumu uz 125,2 g/ km, pirms gada šis rādītājs bija 128,6 g/ km. Izmaiņu rezultātā 79% «Peugeot» automobiļu CO2 emisija ir mazāka par 140g/km.

««Peugeot» ir sev izvirzījis ambiciozu mērķi līdz 2015. gadam panākt, ka vidējais CO2 izmešu daudzums ir 116g/km. Tā panākšanai izmanto dažādas pieejas - dīzeļdegvielas, elektrības un «HYbrid4» tehnoloģijas apvienošanu, transportlīdzekļa svara samazināšanu, jaunākās paaudzes trīs cilindru benzīna dzinējus, otrās paaudzes eHDi «Stop&Start» sistēmu utt. Francijas ražotnē pastāvīgi uzlabo iekšdedzes dzinējus,» stāsta «Peugeot» importētāja «KW Bruun Baltic OÜ» mārketinga vadītāja Kerli Maro.

CO2 izmešu un degvielas patēriņa samazināšanai Peugeot 1.6 HDi un 1.6 e-HDi dīzeļdzinējos uzsāka šādu tehnoloģiju izmantošanu:

- Jauns mainīgas produktivitātes eļļas sūknis, kas ļauj dzinēja jaudu izmantot tikai nepieciešamajā apjomā;

- Jaunas zemas viskozitātes dzinēju un pārnesumu kārbas eļļas, lai samazinātu berzes izraisītos zudumus;

- Jaunākās paaudzes blīvslēgi kloķvārpstai, berzes samazināšanai;

- Jauna dizaina ģeneratora siksnas skriemelis, lai izmantotu zemāku siksnas spriegojumu;

- Zemas berzes vakuumsūknis, enerģijas zudumu samazināšanai.

Atkarībā no modeļa, šos dzinēja uzlabojumus atbalsta aerodinamisks uzlabojums, zemas vai ļoti zemas pretestības riepas.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu