Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

«Hyundai i30» - «Latvijas Gada auto 2013» pretendents (7)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AFP/Reuters

Konkurss «Latvijas Gada auto 2013» turpina iepazīstināt ar konkursā pieteiktajiem jaunajiem auto un šoreiz vairāk par «Hyndai i30», kas ir viens no 19 jaunajiem auto, kas pretendē uz «Gada auto» titulu.

Dienvidkorejas uzņēmums «Hyundai Motor Company» ir milzis, astotais lielākais pasaules autoražotājs. Bet kopā ar «Kia», kura arī ietilpst «HM Group» sastāvā ir ceturtais aiz «GM», «VW» un «Ford». Trīs ar pusi miljoni auto gadā. Uzņēmumam pašu mājās (Ulsanas pilsētā) pieder lielākā autorūpnīca pasaulē (gada programma 1 600 000 vienību), bet pasaulē 193 valstīs strādā 75 000 darbinieku.

Ļoti labas pozīcijas «Hyundai» iekarojis Eiropā. Kopā ar «Kia» šī gada astoņos mēnešos pārdoti vairāk nekā 500 000 auto (6% no tirgus kopapjoma), tas ir vairāk nekā jebkurai japāņu kompānijai, vairāk nekā «Daimler», tikpat, cik «BMW».

Latvijā «Hyundai» sāka jauno tūkstošgadi ar 32.vietu reitingā (12 pārdoti auto 2000. gadā), lēnītēm pakāpās līdz 11.vietai 2003.gadā. Neviens negaidīja strauju lēcienu, bet tāds notika 2004.gadā, kad Latvijā iebrauca «Getz» - lēts, bet visai pieklājīgs B segmenta (mazā klase) auto, kurš līdz 2006.gadam pacēla autoražotāja vārdu līdz 2.vietai tirgus tabulā. Gandrīz 2 700 pārdoti auto gadā. No tiem 1 000 «Getz» un tikai 24 «Accent», kurš uzskatāms par «i30» priekšteci. Par «Getz» nopietnākajiem palīgiem bija uzskatāmi krosoveri «Santa Fe» un «Tucson».

Labs kompaktklases auto atnāca līdz ar krīzi. 2009.-2011.gadā kopējiem pārdošanas apjomiem Latvijā krītoties desmitkārt, par «Hyundai» flagmani pie mums kļuva «i30». Tas bija i-sērijas pirmais auto. Labs auto, kas tika atzīmēts ar uzvarām «Gada auto» konkursos Austrālijā (2007.gads), Spānijā (2008. gads), ar «Auto Express» lasītāju «Gada balvu» Anglijā (2010.gads).

Konkursā «Latvijas Gada auto 2013» piedalās jauns, otrās paaudzes «i30», kurš tika prezentēts pērnajā Frankfurtes autošovā, un jau paspējis tikt pie vairākām publiskām godalgām gan Britu salās (The Best family car, Glasgow), gan otrpus okeānam (ar vārdu «Elantra»). Konstruēts Eiropā («Hyundai» tehniskais centrs Ruselheimā), ražots Eiropā (Nošovice, Čehija).

Visi pamata tehniskie dati kā Eiropas kompaktklases līderiem - garums 430 cm («Astra» 440, «Golf» 420), svars līdzīgs, ietilpības dati praktiski identiski. Dzinēju izvēle gan ir pieticīgāka kā vāciešiem, taču pilnīgi pietiekama Latvijas vajadzībām, praktiski neatpaliekoša ne dinamikā, ne ekonomijā un ekoloģijā. Garantijas laiks pieci gadi.

«Latvijas GADA AUTO 2013» žūrijas viedokļi

Edmunds Zazerskis, uzņēmējs:

«Pat ļoti rūpīgi un kritiski pētot jāsaka - objektīvi šis ir auto bez vājajām vietām. Gan vadāmība, gan apdares izpildījums ļoti augstā mūsdienu līmenī. Izvēli izšķirs subjektīvais - patiks vai nepatiks dizains.»

Atis Jansons, Latvijas GADA AUTO 2013 žūrijas priekšsēdētājs, «Latvijas Avīzes» žurnālists:

«Ja par ātru braukšanu - manā «i30» testa nedēļas nogalē gadījās interesants «sparinga partneris» - divreiz jaudīgāka «Opel Astra OPC» ar pašu Ivaru Cauni pie stūres (kāds interneta medijs mums abiem palūdza šo pāri patestēt filmēšanai - ātrā gaitā). Tad lūk, ko jums teikšu - slaidi līkumotā asfalta celiņā Ivars, protams, no manis aizbrauca. Bet piecos kilometros tikai metrus 300, pie galvenā ceļa zīmes viņu panācu, knapi apstājušos. Tad filmējam aplī (slapjš asfalts), es un «i30» iekšējā lokā spējām ap 85 km/h, Caune pa ārējo loku bija līdzās, bet garām pabraukt neesot varējis...

Ja par ikdienas ripināšanu - samainījāmies: TV operators, kurš «Astru OPC» atveda uz demo atrakcijas vietu, atpakaļ uz Rīgu brauca ar «i30» un ārā kāpa dikti smaidīgs. Beidzot esot juties kā normālā auto...

Variet uzskatīt to par joku, taču arī man kā pārvietošanās līdzeklis labāk patīk divreiz lētākais «Hyundai» («Astra OPC» potences Latvijā vienkārši nav kur realizēt). Turklāt - bez jebkādas utilitāras pieticības. «i30» ir kluss, komfortabls (195/65 15 riteņi), pietiekami ātrs un vienlaikus ekonomisks. Pilns elektronisko ērtību komplekts, ieskaitot navigāciju, ārējā audio avota pieslēgumu un telefona brīvroku sistēmu. Pat līkumu izgaismojošas papildgaismas šim ir. Vārdu sakot - ar interesi gaidu «i30» un «Kia Cee’d» konfrontāciju ar C segmenta Eiropas tirgus līderi «Golf», kura 7. modifikācija nu jau arī mūsu konkursam ir pieteikta un 10.novembrī piedalīsies kopējā testu dienā Mālpilī.»

«Hyundai» dīlera komentārs

Linda Zarovska, «Skandi Motors» SIA mārketinga speciāliste:

Konkursā «Latvijas GADA AUTO 2013» pieteicām jauno «i30», jo vēlamies iepazīstināt ar «Hyundai» ražotāja sasniegumiem, kas ar katru jauno modeli liek soli uz priekšu ne tikai dizainā, bet arī kvalitātē, apdares materiālos, ko pilnīgi noteikti apliecina jaunais «i30».

Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, jaunais «Hyundai i30» ir kļuvis ietilpīgāks, videi draudzīgāks (CO2 izmeši dīzeļdzinējam ir pat zem 100 gr/km), kas ir zemākais rādītājs kompaktklases vidū. Modelis saglabā savus augstos kvalitātes standartus, ko apliecina «Hyundai» otro gadu pēc kārtas iegūtais Autobild kvalitatīvākā ražotāja tituls kvalitātes rādītājos. Būtisks ieguvums Hyundai pircējiem ir trīskāršā palīdzības piecu gadu programma, kas nodrošina piecu gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma, piecu gadu palīdzību uz ceļa, kā arī bezmaksas tehniskā stāvokļa pārbaudi piecus gadus.

Tehniskā informācija un cenas

Konkursā pieteikts ir piecdurvju «Hyundai i30». Cena sākot no 14 890 eiro.

Benzīna dzinēji:

1.4 l, 100 Zs, kombinētais no 5,6 l/100 km, CO2 no 130 gr/km

1.6 l, 135 Zs, kombinētais no 5,0 l/100 km, CO2 no 118 gr/km

Dīzeļdzinēji:

1.4 l, 90 Zs, kombinētais no 4,0 l/100 km, CO2 no 105 gr/km

1.6 l, 128 Zs, kombinētais no 3,7 l/100 km, CO2 no 97 gr/km

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu