Šodienas redaktors:
Dace Otomere

«Honda Civic» - «Latvijas Gada auto 2013» pretendents (17)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: www.nippon.lv

Konkursa «Latvijas Gada Auto 2013» fināls notiks 01.decembrī, bet pirms tam žūrija turpina iepazīstināt ar pieteiktajiem automobiļiem. Šoreiz vairāk par «Honda Civic» hečbeku, kas ir viens no 19 pretendentiem uz galveno apbalvojumu.

«Honda» ir pasaules piektais lielākais auto ražotājs aiz «Toyota», «GM», «VW» grupas un «Ford», kas Latvijā piedzīvojis dažādus laikus. Iesākusi jauno tūkstošgadi ar pieticīgu 10. vietu autoražotāju reitingā, tā strauji kāpa augšup un ziedu laikā - 2007. gadā sasniedza 4. pozīciju, pārdodot gadā 2 600 jaunus auto.

Nevar nepieminēt modeli «C-RV» - tas gadsimta sākumā bija viens no diviem tirgū atrodamajiem un jau tad pieprasītajiem «mazajiem SUV» (otrs Toyota «RAV4»), tagad sauktiem par «krosoveriem», un vilka «Civic» sev līdzi. Bet skaidrs, ka ne viens, ne otrs, ne trešais nespētu pacelt līdz tādiem augstumiem, ja automašīnas būtu sliktas.

Latvijas Gada Auto 2013 žūrijas komentāri.

Atis Jansons, autožurnālists:

«Ļoti labs auto. Dinamisks, mazliet agresīvs dizains, perfekta, solīda iekšējā apdare - bez kaitinošiem un uzmācīgiem «smukumpekstiņiem», kurus par daudz lieto tirgū uzbrūkošie. Piekare Latvijas apstākļiem joprojām labi piemērota (ja vien nav izvēlēti pārlieku zema profila riteņi). Stūres reakcijas rāmākas, maigākas un vidusmēra braucējam piemērotākas nekā pirms gadiem pieciem, kad «Honda» stūrējās tik jūtīgi un sportiski kā kartings. Dīzeļa versija man patika labāk nekā benzīna, kura pārnesumu virkne degvielas taupības nolūkos tā izstiepta, ka bez adaptācijas un šādas koncepcijas izpratnes šķiet - «neiet» tā mašīnīte... Kopumā - senā aura un mīlestība («Auto akadēmijas«mīļākie auto kādreiz bija «Civic Type-R») nav zudusi. Lai gan - konkurence ir nežēlīga un noturēt savu karogu gandrīz «premium» līmenī «Hondai» nebūs viegli. Zinām taču, kā šāda stratēģija beidzās «Saab» markai.»

HONDA komentārs:

Ilze Ulinska, SIA «Nippon Auto» Biznesa attīstības un kvalitātes vadītāja:

«9. paaudzes «Honda Civic» ir viens no spožākajiem šā gada jaunpienācējiem savā klasē. Automašīna ir unikāla ar to, ka tika izstrādāta īpaši visprasīgākajiem lietotājiem - Eiropas tirgum. Tajā ir apvienots skatienus piesaistošs dizains ar plašu salonu un praktisku interjeru, ko papildina videi draudzīgas un degvielu taupošas tehnoloģijas. Līdz ar to jaunajam modelim ir vieni no zemākajiem izplūdes gāzu rādītājiem pasaulē. 9. paaudzes «Civic» izstrāde ilga vairāk nekā četrus gadus un teju ikviena tā sastāvdaļa ir radīta no jauna, nevis aizgūta no iepriekšējiem modeļiem.

Jaunajā «Civic» modelī «Honda» iekļāvusi vairākas automašīnas vadīšanu atvieglojošas tehnoloģijas, piemēram, «Hill Start Assist», kas palīdz uzsākt braukšanu pret kalnu, atpakaļskata kameru un sadursmes mazināšanas bremžu sistēmu «CMBS». Savukārt degvielas taupīšanai tiek izmantots «Idle-Stop», kas noslāpē auto dīkstāves laikā, un «Eco Assist» ekonomiskās braukšanas režīms. Jaunais «Civic» pārspēj priekšgājējus gan skaņas izolācijas ziņā, gan ar kvalitatīvāku piekari, kas nodrošina labāku stabilitāti uz ceļa.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu