Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Jaunais «Jaguar F-Type» pārsteidz ar savu eleganci un britu šarmu (3)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Jaunais «Jaguar F-Type» ir atgriešanās pie uzņēmuma saknēm - divvietīgs sporta automobilis, kurā galvenā uzmanība vērsta uz veiktspēju un veiklību, un vadītāja aizrautību. «Jaguar F-Type» turpina sporta modeļu vēsturi, kas tika aizsākta pirms vairāk nekā 75 gadiem un ir radījusi dažus no skaistākajiem, aizraujošākajiem un iekārojamākajiem automobiļiem pasaulē.

Inženierrisinājumu pamatā ir «Jaguar» plašās zināšanas par alumīnija lietošanu. Pateicoties labi pazīstamās «Jaguar» stingrās un vieglās alumīnija šasijas jaunākajai versijai, «Jaguar F-Type» ir ideāls svara sadalījums, kas ļauj pilnībā izmantot aizmugurējās piedziņas dinamikas potenciālu. Automašīnas dizaina izstrādē tika plaši izmantotas datormodelēšanas programmas un pat izveidots jauns, vieglāks alumīnija priekšējais pusrāmis.

Lai maksimāli izmantotu modernās konstrukcijas sniegtās iespējas, «Jaguar F-Type» ir uzstādīta alumīnija dubultsviru priekšējā un aizmugurējā piekare un stūres sistēma ar samazinātu pārnesuma attiecību, kas nodrošina maksimālu reaģētspēju. Alumīnija konstrukcija ir īpaši pielāgota, lai nodrošinātu piekarei maksimāli stingrus stiprinājuma punktus, un ir par vairāk nekā 30% stingrāka par jebkuru citu «Jaguar» šasiju.

«F-Type» un «F-Type S» ir pieejams jauns 3,0 litru V6 dzinējs ar attiecīgi 340 vai 380 ZS jaudu, kura pamatā ir atzinīgi novērtētais «Jaguar» 5,0 litru V8 motors. Abās versijās šis dzinējs ļoti labprāt kāpina apgriezienus, ļaujot īstam braukšanas cienītājam pilnībā izmantot tā iespējas.

Papildus V6 modeļiem ir pieejams arī jauns «Jaguar» V8 dzinējs. Ar 495 ZS jaudu un 625 Nm griezes momentu «F-Type» V8 S modelim ir galvu reibinoša griezes momenta - jaudas attiecība (375 Nm uz tonnu), tas sasniedz paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 4,3 sekundēs un elektroniski ierobežoto 300 km/h maksimālo ātrumu, radot 259 g/km CO2 izmešu.

380 ZS jaudīgais V6 «F-Type S» ieskrienas līdz 100 km/h 4,9 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 275 km/h, bet CO2 izmešu līmenis ir 213 g/km.

Savukārt V6 «F-Type» ar 340 ZS jaudu paātrinājums līdz 100 km/h notiek 5,3 sekundēs, maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 260 km/h, bet CO2 izmešu līmenis ir tikai 209 g/km.

«Jaguar F-Type Quickshift» transmisijai ir astoņi visai blīvi izvietoti pārnesumi, kas sniedz vadītājam plašākas kontroles iespējas. Ar V6 dzinēju aprīkotajam S modelim ir arī dinamiskā starta funkcija, kas optimizē braukšanas uzsākšanu.

Iedvesmojoties no 2011.gadā prezentētā C-X16 konceptautomobiļa, «F-Type» priekšdaļa piedāvā jaunu variāciju par «Jaguar» izteiksmīgo priekšējo režģi, kuru turpina dzinēja pārsegs ar muskuļotām kontūrām un tradicionālo paaugstinājumu vidusdaļā.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu