Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

«Riga Summer Race» neiztiek bez avārijām un asām cīņām (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: prodrift.lv

Ar iespaidīgu dalībnieku skaitu, aizraujošām cīņām un pārsteidzošiem uzvarētājiem noslēgušās vērienīgākās Baltijas autošosejas sacensības «Riga Summer Race 2012».

Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Baltijas autošosejas čempionātu apvienotajā posmā uz starta izgāja kopskaitā 69 dalībnieki. Visplašāk tika pārstāvētas «Kumho Challenge» un vēsturisko spēkratu klases, kurās dalībnieku skaits sasniedza pa 14 braucējiem. Vairākos braucienos tika apvienotas klases, kas braucējiem nozīmēja saspringtākas cīņas, bet skatītājiem - vairāk aizraujošu momentu.

Ātrākajā «Baltic GT» klasē pēc igauņa Tonu Sommer uzstādītā laika - 1:26.756 minūtes - bija skaidrs, ka ar «BMW M3 GTR» braucošais pilots būs favorīts uz uzvaru prestižākajā «Baltic GT» klasē. Tālāk aiz viņa bija sagaidāma cīņa starp Mareku Matvjevu ar Lotus Exige un Vitāliju Kalmi ar «BMW M3». Pirmajā braucienā viss izvērtās tā kā gaidīts, jo Sommer jau līdz ar pirmajiem apļiem spēja atrauties no pārējiem, savukārt Matvejevs brauca stabili otrajā pozīcijā. Kā trešais finišēja Kalmi, kuram nācās startēt no aizmugures, tādējādi cīņa ar Matvejevu izpalika.

Arī otrais brauciens sākotnēji gāja pēc ierastā scenārija, tomēr tad Sommeram riepu defekta dēļ nācās iebraukt boksos. Riepa tika samainīta, tomēr līdz ar šo defektu viņš bija zaudējis vienu apli, kā rezultātā zaudēts ne vien brauciens, bet arī pirmā vieta posma kopvērtējumā. Līdz ar to par uzvarētāju «Baltic GT» klasē tika kronēts otrā brauciena uzvarētājs Mareks Matvejevs. Otrais palika ātrais igaunis Tonu Sommer, bet trešais Vitālijs Kalmi.

Vienlaikus ar «Baltic GT» trasē devās Lietuvas čempionāta A1600, A2000 un A2000+ klases piloti. Šajās klasēs līderi bija izteikti - abus braucienus kā pirmie savās klasēs finišēja Mindaugas Bogusevicius (A1600), Atis Veismanis (A2000) un Andrius Jasionauskas (A2000+). Īpaši jāuzteic Veismaņa sniegums, kurš vien nedaudz atpalika no A2000+ ieskaites uzvarētāja, kurš startē ar ievērojami jaudīgāku «BMW M3» automobili.

Iespaidīgākās cīņas bija vērojamas apvienotajā «Kumho Challenge» un Nacionālās klases braucienos, kuros pirmajā braucienā uz starta izgāja 24 piloti. Tikpat braucēji uz starta iziet arī F1 sacīkstēs, līdz ar to bija sagaidāmi asi momenti un bezbailīgi manevri. Uz tiem ilgi nebija jāgaida, jo jau pirmā brauciena pirmajā aplī pēc sadursmēm spiesti izstāties bija trīs piloti - Mārtiņš Putniņš, Dzintars Raits un lietuvietis Paulius Natalevicius.

«Kumho Challenge» klasē nenotverams abos braucienos bija šīs sezonas līderis Mantas Neverdauskas, tomēr aiz viņa cīņas par pozīcijām risinājās no starta luksofora līdz finiša karogam. Īpaši nasks uz apdzīšanām bija rallija pilots un autošosejas debitants Ralfs Sirmacis, kurš abos braucienos startēja no aizmugurējām pozīcijām. Sacensības gan viņam beidzās neveiksmīgi, jo viņš tika iesaistīts divās sadursmēs. Neraugoties uz to, jaunajam rallistam palika pozitīvs iespaids par autošoseju, kas nozīmē, ka viņu, iespējams, redzēsim vēl kādās autošosejas sacensībās.

Nacionālajā klasē kā ierasts bija novērojami daudzi apdzīšanas manevri, jo šajā klasē starta vietas nosaka nevis kvalifikācija, bet izloze. Tādējādi ātrākie braucēji ne vienmēr stāv priekšā, kas nozīmē, ka viņiem vispirms ir jāizlauž sev ceļš līdz augstākajām pozīcijām. Pirmajā braucienā uzvaru no ceturtās pozīcijas sākot spēja izcīnīt Jānis Vanks, aiz sevis atstājot savu sīvāko sezonas konkurentu Igoru Zubkovu un Lauri Vīgantu. Otrajā braucienā kā pirmais finišēja pagājušā gada čempions Didzis Pope, kas viņam deva trešo vietu posmā. Otrais ar divām otrajām vietām palika Zubkovs, bet savu pirmo uzvaru autošosejā izcīnīja pirmā brauciena līderis Jānis Vanks.

Igaunijas čempionāta «BMW 325» jau šī gada pirmajā posmā Biķerniekos izcēlās ar vairākām avārijām, un arī šīs sacensības nebija izņēmums. Otrajā aplī otrajā pozīcijā esot pamatīgu avāriju piedzīvoja Tonis Hommik. Igauņu pilots Motormuzeja līkumā ieslīdēja zālē, automašīna kļuva nekontrolējama un tālāk sekoja iespaidīgs kūlenis. Par uzvarētāju abos braucienos un attiecīgi kopvērtējumā kļuva Raimo Kulli.

Vēsturisko spēkratu klasei šis nebija kausa ieskaites posms, līdz ar to uz starta izgāja nedaudz mazāk braucēju kā ierasts. Neraugoties uz to, sacīkstēs piedalījās 17 piloti, kas savā starpā aizvadīja kulturālas cīņas. Ātrākais šoreiz bija nevis pagājušā gada uzvarētājs Antons Dolgopolovs, bet gan Normunds Dobums, kurš aiz sevis atstāja gan Dolgopolovu, gan Ivaru Janeku.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu