Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Autovadītāji joprojām neredz motociklistus

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Autovadītāji, kuri ir piedzīvojuši sadursmi ar motociklistiem, ļoti bieži atzīst, ka nav tos laikus pamanījuši. Īpaši bīstami ir krustojumi un joslu maiņa - tieši šādos gadījumos notiek viena trešdaļa no visām sadursmēm ar motociklistiem.

2011.gadā Latvijā reģistrēti 3386 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir cietušie. Kopējais ievainoto cilvēku skaits ir 4224, no kuriem 536 ir velosipēdisti un mopēdisti. Pērn ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 19 velosipēdisti un mopēdisti.

«Autovadītāji ļoti bieži sūdzas par bīstamām situācijām uz ceļa, ko izraisa motociklisti. Tomēr vēl joprojām ļoti bieži sadursmēs ar motociklistiem vainīgi ir tieši autovadītāji,» norāda Renault Braukšanas Skolas direktors. Ļoti svarīgi ir ievērot drošu distanci ar motociklistu - nevis standarta 2, bet pat 4 sekundes. Jāatceras, ka sadursmes gadījumā motociklista ievainojumu un pat nāves risks ir daudz vairāk reizes lielāks kā autovadītāja. Īpaši daudz satiksmes negadījumu ar motociklistiem notiek laika posmā no pulksten 11:00 līdz 20:00, tāpēc šajā periodā jāievēro papildus uzmanība, atceroties, ka motociklisti ir grūtāk pamanāmi kā citi satiksmes dalībnieki.

Īpaši bīstamas ir joslu maiņas - aptuveni trešdaļa no visiem satiksmes negadījumiem ar motociklistiem notiek tieši šādās situācijās. Sevišķa uzmanība jāievēro, nogriežoties pa kreisi - ir ļoti grūti novērtēt motociklista braukšanas ātrumu, tāpēc noteikti ir jāieslēdz virziena rādītājs pirms pagrieziena veikšanas un tas jāizslēdz pēc manevra izdarīšanas. Lielā daļā automašīnu virzienrādītājs neizdod papildus skaņu, kā arī motociklists, kurš brauc ātri, to var nedzirdēt. Tieši tāpēc daudz vieglāk ir kļūdīties. Nereti vienkārši ir grūti pamanīt virzienrādītāja signāllampiņu. Vienlaikus jāatceras arī par citiem signāliem, piemēram, motociklista galvas kustības, kas var liecināt par situācija pārbaudi pirms pagrieziena veikšanas, vai ķermeņa saliekšanās un vienu pusi.

Motociklisti ir likumīgi ceļu satiksmes dalībnieki tāpēc viņu tiesības izmantot ceļu ir jārespektē. «Neaizmirstiet atvēlēt motociklistiem pietiekami daudz vietas braukšanas joslu maiņai un vienmēr laicīgi brīdiniet par manevru, ko plānojat veikt. Motocikls ir tik neliels, ka tas pilnībā ietilpst aklajā zonā,» skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

«Krustojumiem jāpiebrauc lēnām, ievērojot īpašu uzmanību. Vienmēr atcerieties, ka jūs varat atrasties autovadītāja aklajā zonā. Ja plānojat nogriezties pa labi, stāviet joslā 45 grādu leņķī, lai pārliecinātos, ka autovadītāji aiz jums jūs redz. Šāda pozīcija neļaus arī citiem satiksmes dalībniekiem apstāties pārāk tuvu jums,» iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori. Noteikti jāatceras, ka joslas vidusdaļa nav drošākā braukšanas vieta, jo jūs varat saskarties ar eļļu, kas izlijusi kādai automašīnai, kas savukārt var izraisīt saslīdēšanu.

Viena no biežāk pieļautajām kļūdām ir tā, ka motociklists pieņem, ka autovadītājs viņu redz. Autovadītāji, kuri piedzīvojuši sadursmi ar motociklistiem, nereti atzīst, ka vienkārši nav pamanījuši motociklistu laicīgi. Tieši tāpēc laicīgi ir jāziņo par to, ka plānojat nogriezties. Papildus tam liela nozīme ir pareizam apģērbam - gaišas un spilgtas krāsas padarīs jūs redzamākus. Apģērbs ir būtisks ne tikai no redzamības, bet arī drošības viedokļa - motociklistiem vienmēr jāvalkā apģērbs ar garām piedurknēm un bikses, cimdi, spectērps ar ceļu un elkoņu sargiem, tomēr jāņem vērā, ka apģērbs nedrīkst ierobežot spēju kustēties. Papildus tam jums vienmēr jāizmanto drošības ķivere.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu