Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Pēc spraigas cīņas Maskavā Jānis Horeliks izcīna ceturto vietu autošosejā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Krievijas jaunajā trasē «Moscow Race Way» pagājušajā nedēļas nogalē notika 5. posms Krievijas čempionātā autošosejā RRC. Trase ir pilnīgi jauna un visiem braucējiem vēl neiepazīta.

Sacensības risinājās vairākās klasēs – «Nacionālā», «Touring light», «GT-Rus», «Touring», «Formula Rus», «Super Production Legends», «Mit-Jet» un «Lada Granta». Sacensībās piedalījās arī Latvijas autosportists Jānis Horeliks, kurš startēja prestižajā «Touring» klasē.

Touring klasē kvalifikācija notiek divās sesijās. Pēc pirmās sesijas, pirmo sešu labāko laiku parādījušie sportisti sacenšas otrajā kvalifikācijā. Jānis Horeliks, iekļūstot otrajā kvalifikācijā, saglabāja intrigu līdz beidzamajam lidojošajam aplim, kurā izdevās apsteigt sezonas līderi Frolovu (viņa labākais laiks – 1.58.918) par vienu desmitdaļu ar rezultātu 1.58.831 un ierindoties otrajā vietā. Pirmo vietu nosargāja N.Karamiševs ar laiku 1.58.784.

Sestdien notika arī pirmais brauciens, kuruHoreliks uzsāka no pirmās starta vietas, jo Karamiševam bija piespriests piecu vietu sods par iepriekšējās sacensības izraisīto incidentu.

Pirmā brauciena starts tiek dots gaitā, kur Horeliks veiksmīgi nosargā savu pozīciju. Trešajā aplī Frolovam tomēr izdevās apsteigt Horeliku , kura aizmugurē jau cieši pietuvojās arī Karamiševs. Distances vidū Horelika «Hondu Civic» piemeklēja tehniska problēma – salūza pusass. Cīņa par goda pjedestālu Horelikam bija beigusies, taču ar samazinātu braukšanas tempu izdevās nobraukt vēl dažus apļus līdz nācās izstāties. Brauciens tika ieskaitīts ar 9 vietu, jo tika sasniegts 75 % no distances.

Jau svētdien ar nelielu mākoņu daudzumu norisinājās otrie braucieni, kuros starts tiek dots no vietas. Pirmās dienas sacensību pirmo sešu vietu ieguvušo braucēju starta vietas tiek noteiktas apgrieztā secībā. Horelikam šajā braucienā tika piešķirta 15 starta vieta no 20.

Jau pirmajā trases līkumā Horeliks apsteidza piecus braucējus, ierindojoties desmitajā vietā. Cīņa par pozīcijām šajā braucienā bija ļoti spraiga. Līderi centās veikt apdzīšanas manevrus un jau pirmajos apļos ar nelielām sadursmēm, pirmais sešinieks nostiprināja pozīcijas.

Jānim izdevās izrauties līdz 4. vietai, tomēr, arī Horelika pilotētais auto cieta vairākās sadursmēs, un finālā finišēja piektajā vietā, atstājot trasē gan auto abus priekšējos lukturus, gan arī priekšējo bamperi.

Pēc sadursmēm bagāta brauciena, sacensību komisija vairākiem braucējiem piešķīra sodus. N.Karamiševam tika 20 sekunžu sods, kā rezultātā Horelikam šajā braucienā izdevās iegūt ceturto vietu.

«Brīnums kā vispār nofinišēju, priekšējais buferis norauts, lukturi pazuduši, labajam diskam riepa nomaukusies līdz otrajam bortam, bet ar gaisu. Brauciens vienkārši traks, esmu apmierināts,» komentē Horeliks.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu