Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informācijas un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane skaidroja, ka «Ryanair» ar šo soli pārkāpj Eiropas Savienības (ES) regulu, kas paredz, ka aviopārvadātājiem ir jānorāda biļetes gala cena ar visiem noteiktajiem maksājumiem un nodokļiem. PTAC izskata iespēju vērsties Īrijas kompetentā iestādē, tādējādi liekot kompānijai norādīt biļetes cenu, drošības maksu iekļaujot kopējā biļetes cenā.
Getmane arī prognozēja, ka, ņemot vērā jauno kārtību «Ryanair» pasažieriem drošības maksu veikt atsevišķi, būs krietni vairāk klientu sūdzību.
Viņa norādīja, ka klients ir situācijas un informācijas vakuuma ķīlnieks, jo «Ryanair» ir atteicies sniegt tiem informāciju par maksājuma veikšanu. Jau iepriekš PTAC ir vērsies par citiem «Ryanair» pārkāpumiem Īrijas kompetentā iestādē, taču atbilde nav saņemta. «Ir lielas problēmas, lai tiktu galā ar «Ryanair» un tā pildītu ES noteiktās saistības,» uzsvēra Gertmane.
Kā ziņots, šodien starptautiskā lidosta «Rīga» organizēja preses konferenci, kurā informēja par jauno kārtību, kādā no 2012.gada 1.janvāra tiks iekasēta nodeva par lidostā īstenotajiem drošības pasākumiem, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja lidostā.
Līdz šim drošības nodeva tika finansēta no valsts budžeta līdzekļiem, proti, par visu Latvijas nodokļu maksātāju naudu, tostarp arī to, kas nelido. Tā kā valdība lēma ar nākamo gadu nefinansēt drošības funkciju lidostā, tika izstrādāta jauna kārtība, kas paredz, ka turpmāk nodeva tiks iekasēta no izlidojošajiem aviopasažieriem.