Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

«Jak-42» katastrofas izmeklētāji nāk klajā ar vairākiem pārsteidzošiem faktiem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Scanpix/AP

Ziņojumā, kurā Starpvalstu aviācijas komiteja apkopojusi pie Jaroslavļas septembra sākumā avarējušā «Jak-42» katastrofas iemeslus, teikts, ka viens no lidmašīnas pilotiem lietojis medikamentus, kas ietekmē reakcijas ātrumu, ziņo Krievijas mediji.

[papildināta un precizēta ziņa]

Komiteja trešdien publiskotajā ziņojumā norāda, ka lidaparāta otrā pilota Igora Ževeļova asinīs atrastas medikamenta pēdas.

Pilota asinīs bijis fenobarbitāls, kuru lietojot, samazinās cilvēka reakcijas ātrums.

Tiek norādīts, ka to, kurš no pilotiem spiedis uz bremzēm, precīzi noteikt nav iespējams, tomēr speciālisti ir pārliecināti – viens no pilotiem bremzēja, turklāt ļoti spēcīgi spiežot uz pedāļiem.

Bremzēšanas spēks bijis astoņas tonnas.

Speciālisti secinājuši, ka ieskriešanās ātrums lidmašīnai bijis par 20 kilometriem stundā mazāks, nekā nepieciešams, lai veiksmīgi paceltos.

Šodien izmeklēšanas komisija atzinusi, ka viss liecina – piloti nemaz nav izskatījuši iespēju veikt ārkārtas apstāšanos, pat neskatoties uz to, ka pamanījuši nepilnības ieskrējiena laikā.

Speciālisti ir pārliecināti, ka pieņemot šādu lēmumu, pilotiem bija iespēja novērst traģēdiju.

Izmeklēšanā arī apstiprināts fakts, ka lidmašīna spēja pacelties vien piecus līdz sešus metrus virs zemes, turklāt tās spārns aizķēra 2,5 metrus augsto radioantenu.

Pilotu un dispečeru sarunu ieraksti liecina, ka uz lidmašīnas ekipāžu nekāds spiediens no lidostas darbiniekiem pirms lidojuma nav izdarīts.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu