«Jak-42» traģiskās avārijas izmeklēšana ir pabeigta un jau šonedēļ var tikt publiskoti tās rezultāti. Kā vēsta laikraksts «Kommersant», par avārijas iemeslu var tikt nosaukta galvenā pilota Andreja Solomenceva pieļautā kļūda pacelšanās laikā.
«Jak-42» traģēdija: atklāj satraucošu faktu un ceļ trauksmi
Laikraksts, atsaucoties uz saviem avotiem, norāda, ka izmeklēšanā noskaidrots - pacelšanās laikā pilots nobremzēja un turēja kājas uz pedāļiem, tomēr brīdī, kad smago lidaparātu centās atraut no zemes, viņš ar kājām spēcīgi atspērās pret pedāļiem.
Laikraksts norāda, ka bremzēšana lidojuma laikā «Jak-42» pilotu vidū, kuri vada arī «Jak-40» tipa lidmašīnas, nav reta parādība. Iemesls ir īpatnība lidmašīnas vadīšanas sistēmā. Lai izlabotu lidmašīnas virzienu, pilots nospiež pedāļa apakšējo daļu, bet, lai bremzētu - tiek nospiesta pedāļa augšējā daļa.
Taču ir kāda atšķirība - «Jak-40» pedāļiem ir speciāli paredzēti «plauktiņi», kur novietot kājas papēdi. Šajās lidmašīnās kājas uz pedāļiem var turēt visu laiku. Taču «Jak-42» šo «plauktiņu» nav, jo izstrādājot šo modeli, tika paredzēts, ka piloti kājas turēs uz grīdas, vajadzīgajā brīdī izlabojot virzienu ar pirkstgalu palīdzību.
Tomēr izmeklētāji pārliecinājās, ka dzīvē tā nenotiek. Daudzi piloti, kuri pieraduši pie ērtajiem «plauktiņiem», saglabājuši ierasto pozu, atstājot kājas uz pedāļiem.
«Jak-42» bremzēšana ieskriešanās laikā, kā apliecināja pilotu aptaujas, notiek, Krievijas laikrakstam apliecināja kāds izmeklēšanā iesaistītais.
Saņemot šo biedējošo statistiku, Starpvalstu aviācijas komitejā, nesagaidot izmeklēšanas rezultātu publiskošanu, cēla trauksmi un «Jak-42» ekspluatējošām aviokompānijām nosūtīja telegrammu, pieprasot «rīkot lidojuma apkalpes mācības, kurā aplūkotu pareizu kāju novietojumu dažādos lidojuma etapos», vēsta laikraksts.