«Jak-42» traģiskās avārijas izmeklēšanas rezultātā parādījusies jauna notikušā versija, vēsta Krievijas mediji, norādot, ka tā ir pēdējā.
Pēdējā «Jak-42» traģēdijas versija: pilots «uzsita» pa bremzēm
«Apkalpe nesāka pacelšanos laicīgi, nepareizi iedarbināts stabilizators, savukārt otrais pilots ieskriešanās laikā piespieda bremzi, kas arī noveda pie katastrofas,» Krievijas medijam sacījis izmeklēšanai pietuvināts avots.
Viņš skaidroja, ka lidmašīna kopumā uz skrejceļa līdz pacelšanās brīdim pavada 30-40 sekundes. Ieskrienoties, piloti pārslēguši režīmu, lai sasniegtu ātrumu un vēl 15 sekundes virzījās pa skrejceļu, uzņemot ātrumu.
Tikmēr otrais pilots, kurš sēdējis blakus, «uzsitis» bremzes, taču vēlāk apkalpe tomēr nolēma pacelties, kas arī izskaidro bremzēšanas pēdas uz skrejceļa.
Lai paceltos, bija nepieciešami vēl daži metri, taču aizķerot masti, viņi nogāzās, skaidroja izmeklēšanai pietuvinātā persona.
Tāpat avots atklāja vēl vienu detaļu - «Jak-42» ir īpatnība - pilotu kabīnē ir ļoti kluss un piloti reti izmanto sazināšanās ierīces, tāpēc daļa sarunu, iespējams, nav ierakstījusies. Pilotu kabīnē uzstādīti papildu mikrofoni, taču, ja nerunā tieši tajos, ieraksts var būt ļoti slikts.