Ūdenslīdēji, kas no Volgas upes izcēla noslīkušos kruīzu kuģa «Bulgārija» pasažierus, atslepenojuši četru kuģa klāju rasējumus, kuros atzīmētas vietas, kur tika atrasti bojā gājušie.
Katastrofas laikā vētras dēļ cilvēki pārsvarā atradās savās kajītēs un nepaspēja izkļūt no strauji grimstošā kuģa.
Atslepenotas shēmas, kas atklāj, kā gāja bojā «Bulgārijas» pasažieri
«Life News» publicētajās shēmās redzams, ka vairums upuru ir tie, kas biļetes bija iegādājušies uz vidējiem klājiem un kravas telpās. No šīm telpām tika izcelti attiecīgi 43 un 52 līķi. Pēdējie atradās tehniskajās palīgtelpās - tur, kur viņiem patiesībā nevajadzēja atrasties.
Eksperti paskaidroja, ka šīs telpas tikušas pārveidotas par kajītēm, lai kuģī varētu uzņemt pēc iespējas vairāk pasažieru.
No 52 cilvēkiem tikai desmit, kas atradās kravas telpās, paspēja aizskriet līdz vienīgajām vītņu kāpnēm, taču augšējo klāju sasniegt neizdevās.
Kāds eksperts intervijā «Life News» pastāstījis, ka pirmie bojā gājuši tieši pasažieri kravas telpās.
«Lai aizskrietu līdz vītņu kāpnēm, bija vajadzīgs laiks, bet izglābties, izlecot pa logu, bija neiespējami. Iluminatori, salīdzinājumā ar augšējiem klājiem, šeit ir ļoti šauri - kā lidmašīnās - pa tiem nespētu izlīst pat bērni,» stāstījis eksperts.
Ūdens kuģa iekštelpās iekļuva ļoti ātri. «Ņemot vērā to, ka avārijas brīdī kuģim pazuda elektrība, var iztēloties to šausmīgo ainu, kā cilvēki līdz jostasvietai ūdenī visiem spēkiem centās izglābties,» secina eksperts.
Visvairāk paveicās tiem, kas atradās uz augšējā klāja, kur iluminatori ir platāki. Cilvēki izglābās, lecot pa tiem ūdenī. Trīs cilvēki tika atrasti bārā-restorānā, pieci bērni - mūzikas salonā, 23 - koridorā.
Spriežot pēc rasējumiem, pēc tam, kad kuģis sāka grimt, cilvēki uz vidējā klāja panikā metās no kajītēm koridoros.
Kruīzu kuģis «Bulgārija» Volgas upē nogrima 10.jūlijā, katastrofā bojā gāja 119 cilvēki.