«Habemus Papam» vēsta par jaunā katoļu vadoņa, pāvesta iecelšanu visnotaļ atbildīgajā amatā. Pārlaicīgie pienākumi un teju neierobežotā vara pār katoļticīgo pasauli jauno pāvestu dzen arvien lielākā prāta tumsā, un tuneļa gaismas meklējumos tiek iesaistīts psihoanalītiķis, kam Dieva pasaule tikpat svešu kā pašam Moreti.
Atklātā un visai nesaudzīgā kritika pret «tautas masu virzītājiem» gan reliģiskā, gan politiskā sfērā, kaut arī bieži klātesoša, nav gluži vienīgā tēma, kas parādās Moreti filmās. Līdzās kino, kas no jaunības dienu aizraušanos kļuvis par pastāvīgu atkarību, Moreti aktīvi pievēršas arī ūdens sportam un Romas slavināšanai. Te nu īsti vietā ir balamutīgo itāli salīdzināt ar ne mazāk ķecerīgo Ņujorkas bulvāru apdziedātāju Vudiju Allenu, kas ne tikai vienu pēc otra uzbur spilgtus pilsētu portretus, bet pats arī labprāt iziet to ielās un kļūst par iedomātās tēlu pasaules daļu.
Gan Moreti «Habemus Papam», gan Allena «Pusnakts Parīzē» būs skatāma starp šī gada «Arsenāla» Vakara filmām. Sevī apmaldījies pāvests un Parīzes Zelta laiku bohēma ir visnotaļ drosmīgs salikums, taču abiem kinomāniem, šķiet, tieši laikā!
Starptautiskais kino festivāls «Arsenāls» norisināsies no 10.septembra līdz 18.septembrim kinoteātros «Citadele» un «K Suns».