Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

«Iespējamās misijas» Vasaras skola ir jauna iespēja skolēniem ar zemiem mācību sasniegumiem atgūt ticību saviem spēkiem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

«Aiz muguras mācību gads, bet īpaši jau mācībās veicies nav. Tad skolas vasaras darbi - arī nekas patīkams, bet kaut kā jau nākamajā klasē ir jātiek. Ko iemācījos? - Nezinu, jau piemirsies. Kā būs nākamgad? - Nezinu, laikam jau tāpat.»

Tā ir atziņa par mācību gada pieredzi, ko mums varētu izstāstīt vai ikkatrs no 70 Liepājas 7. un 8.klašu jauniešiem, kuri no 18.jūlija līdz 29.jūlijam mācīsies Iespējamās misijas Vasaras skolā Grandiozā ekspedīcija, portālu «Apollo» informēja Gundega Grīnberga, «Iespējamā. misijas» komunikāciju speciāliste.

Galvenais iemesls skolēnu zemajiem mācību sasniegumiem nereti ir viņu vājā motivācija mācīties, ticības trūkums saviem spēkiem, skolēna zemā pašapziņa, negatīvā attieksme un reakcija no skolotāja puses, atkārtoti pārbaudījumi un palikšana uz otru gadu, kā rezultātā skolēni sāk kavēt skolu un pat pamet to. [1]

Bieži grūtības mācībās radušās un ir ielaistas ilgākā laika posmā, jo tās nav savlaicīgi identificētas vai tām nav pievērsta uzmanība. Visa tā rezultātā vidēji ik gadu 6% jauniešu Latvijā neigūst pamatizglītību. Līdz ar to šo jauniešu nākotnes izredzes iegūt darbu un kļūt par ekonomiski un sociāli aktīvu sabiedrības daļu ir vājas.

Iegūtā pieredze Iespējamai misijai, jau trešo gadu rīkojot Vasaras skolu, liecina, ka tas ir veids, kā palīdzēt skolēniem atgūt zudušo mācīšanās motivāciju un pārliecību par saviem spēkiem. To apstiprina iepriekšējo gadu rezultāti - visos dabaszinātņu priekšmetos un arī matemātikā skolēnu zināšanas un prasmes ir iespējams uzlabot. Iespējamās misijas Vasaras skolas pozitīvo ietekmi apliecina arī veiktā skolēnu aptauja, kur 93% skolēnu apstiprināja, ka guvuši lielāku pārliecību par saviem spēkiem sasniegt labākus mācību rezultātus skolā, jo nometnes laikā ieguvuši daudz jaunas un noderīgas zināšanas.

Vasaras skola dienas nometnes formā skolēniem ar zemiem mācību sasniegumiem ir kļuvusi par reālu alternatīvu tradicionālajiem vasaras darbiem. Šāda mācību forma īsi pirms jaunā mācību gada sākuma ļauj attīstīt savas pamatprasmes dabaszinātņu priešmetos un matemātikā kā arī iegūt pārliecību «arī es varu sasniegt labus mācību rezultātus».

«Vasaras skolu organizēšanas pieredze ļāvusi mums izdarīt secinājumus par darbu ar skolēniem ar vājiem mācību sasniegumiem. Pirmkārt, tā ir izpratne par to, ka vājo mācību sasniegumu iemesli ir konkrēti. To risināšanai nepieciešama neatlaidīga un sistemātiska rīcība gan no profesionāļu, gan vecāku puses. Problēmas iemesls bieži ir noteiktu pamatprasmju trūkums, kas nav savlaicīgi konstatēts. Nereti vājo sekmju pamatā nav zināšanu trūkums, bet gan neatbilstoša skolēna uzvedība vai kontakta trūkums ar skolotāju - problēmas, kuru risinājums nav pagarināts mācību gads vai atstāšana uz otru gadu. Skolēniem, kuriem vajag atgūt pārliecību par saviem spēkiem, svarīgi uzsvērt praktisku darbošanos, aktīvu iesaisti mācībās, iespēju mēģināt jaunas prasmes drošā vidē, individuālu atbalstu un iespēju strādāt atšķirīgā tempā un demonstrēt savas prasmes un zināšanas dažādos veidos,» atzīst Zane Oliņa, Iespējamās misijas programmas attīstības vadītāja.

Iespējamās misijas Vasaras skola Grandiozā ekspedīcija, kas notiek kā divu nedēļu dienas nometne, šogad noritēs no 18. līdz 29 jūlijam Liepājas 15.vidusskolā. Katru dienu no pl. 8.00 līdz pl. 17.00 mācību nodarbībās 2010./2011.mācību gada 7. un 8.klašu skolēni pilnveidos savas zināšanas un uzlabos mācību motivāciju matemātikā, bioloģijā, ķīmijā, fizikā, angļu valodā un sociālajās zinībās, kā arī attīstīs sevi interešu pulciņos.

Izglītības programma Iespējamā misija Vasaras skolu rīko sadarbībā ar Liepājas pilsētas izglītības pārvaldi un LR IZM Valsts izglītības un satura centra ESF projektu Dabaszinātnes un matemātika. Nometni un nodarbības vada Iespējamās misijas skolotāji un programmas absolventi. Vasaras skolas saturu un mācību materiālus eksaktajos mācību priekšmetos izstrādāja VISC projekta Dabaszinātnes un matemātika speciālisti.

[1] LR Izglītības un zinātnes ministrijas dokuments, Sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu un iekļaujošas izglītības atbalsta sistēmas izveides nostādnes, 2009.gads

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu