Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Izskan pirmās «Tu-134» katastrofas iemeslu versijas

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Scanpix/Reuters

Augstās intensitātes gaismas, kurām uz skrejceļa jābūt ieslēgtām sliktas redzamības apstākļos, nebija ieslēgtas. Tā ir viena no versijām, kāpēc «Tu-134» avarēja uz šosejas līdzās Petrozavodskas lidostai.

Tā otrdien vēstī aģentūra «Itar-TASS», atsaucoties uz Starptautiskās aviācijas komitejas līdzpriekšsēdētāja Alekseja Morozova sacīto.

Iemesli gan pagaidām ir nezināmi. Brīdī, kad lidaparāts nosēdās, bija slikti laika apstākļi. Iepriekš Morozovs arīdzan sacīja, ka pirms nosēšanās pārstāja darboties lidmašīnas nolaišanās sistēma.

Tomēr oficiālie pārstāvji atzinuši, ka runāt par katastrofas iemesliem ir pāragri. «Sākta izmeklēšana. Izvirzīt jebkādas versijas ir pāragri,» sacīja komitejas oficiālais pārstāvis Oļegs Jermolovs.

Pagaidām gan nav skaidrs, kāpēc lidmašīnu ekipāža centās nosēdināt uz šosejas. Proti, kā paziņoja aviokompānijas pārstāvji, lidmašīnā bija degvielas rezerves, lai vajadzības gadījumā varētu aizlidot līdz citai lidostai.

Šobrīd galvenais jautājums, kas būs jāizmeklē - kāpēc lidmašīna, kas atradās līdzās lidostai, nosēdās uz šosejas nevis uz skrejceļa.

Aviokompānijas pārstāvji vēsta, ka dispečeri ļāvuši «Tu-134» ekipāžai veikt nosēšanos. Tomēr nosēšanos bija jāveic uz skrejceļa.

Karēlijas oficiālie varas pārstāvji norādījuši, ka tiek izmeklēta arī cita versija, proti, iespējama dispečera kļūda, kuras rezultātā pilots mēģināja nosēsties uz šosejas.

Tāpat izmeklēs versiju arī par tā dēvēto cilvēcisko faktoru - apkalpes vai dienestu kļūda, tehniskie bojājumi, kā arī citas versijas.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu