Kā ziņots, ASV Tieslietu ministrija kompāniju «Daimler» apsūdzēja kukuļdošanā miljoniem dolāru apjomā amatpersonām vismaz 22 valstīs. «Daimler» pērn aprīlī atzina savu vainu apsūdzībās un piekrita samaksāt 185 miljonus dolāru (96,9 miljonus latu), lai noregulētu šo lietu.
ASV izmeklētāju pērn publiskotie materiāli liecina, ka Rīgas amatpersonas savulaik piekukuļotas, lai pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmumi iegādātos «Daimler» ražotos «Mercedes Benz» autobusus, kurus pasažieru pārvadāšanai RS izmanto joprojām. Nelegālie maksājumi veikti laika posmā no 1998. līdz 2002.gadam.
«Daimler» ar savu meitasuzņēmumu «MB Turk» un «EvoBus» starpniecību Rīgas domei pārdeva vairāk nekā 100 autobusu vairāku desmitu miljonu latu vērtībā. Lai saņemtu pasūtījumus, doti kukuļi.
Publiski pieejamais, ASV apgabaltiesā apstiprinātais vienošanās dokuments par noregulējumu liecina, ka nauda caur dažādām ārzonas kompānijām un ražotāja pārstāvjiem Rīgas domes amatpersonām maksāta vairākkārt. Kopumā amatpersonas Latvijā kukuļos saņēmušas 2,2 miljonus eiro (1,5 miljonus latu).
Pēc šīs informācijas publiskošanas pērn pārbaudi Latvijā sāka KNAB.
Laikā, kad notika kukuļdošana, nomainījās trīs Rīgas mēri - no 1997. līdz 2000.gadam šo amatu ieņēma Andris Bērziņš (tolaik LC), viņu nomainīja Andris Ārgalis (tolaik TB/LNNK), bet no 2001.gada Rīgas domi vadīja Bojārs.
Vicemēra krēslu šajā laikā ieņēmuši Ārgalis, Juris Rītiņš (DPS), Juris Visockis (LC), Inese Vaidere (TB/LNNK), Sergejs Dolgopolovs (tolaik TSP) un Aivars Kreituss (tolaik DP).
Satiksmes un transporta lietu komiteju līdz 2001.gadam vadīja Linda Baltiņa (LC), bet viņu nomainīja Pilsums. Savukārt Satiksmes departamenta direktors visus šos gadus bija Ivars Zarumba.
Jaunu autobusu iepirkšana, nomainot savu laiku nokalpojušos dzeltenos «Ikarusus», Rīgā sākās ap 1997.gadu ar Pasaules Bankas atbalstu. Vēlāk ar «MB Turk» bez konkursa tika slēgti vairāki papildu līgumi, savukārt 2001.gadā noslēdzās konkurss par vērienīgu autobusu iepirkumu nākama