Lai pabeigtu Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību noteiktajā termiņā, nepieciešami 17,5 miljoni latu, aģentūrai BNS pastāstīja tilta būvniecības ģenerāluzņēmēja «Transport Systems» pārstāvji.
Būvnieki: Dienvidu tilta trešajai kārtai nepieciešami 17,5 miljoni
Viņi uzsvēra - lai arī būvdarbi ir apturēti, projekta pabeigšanas termiņš nav pagarināts, un tilta trešās kārtas būvniecība ir jāpabeidz 2012.gadā.
«Lai līguma ietvaros to varētu izdarīt, nepieciešami 17,5 miljoni latu - tostarp 2011.gadā 10 miljoni latu, bet 2012.gadā - 7,5 miljoni latu,» paskaidroja kompānijā.
«Transport Systems» arī atgādināja, ka šogad Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvlaukumā nekas nenotiek. Paredzams, ka šogad nekas arī nenotiks, piebilda būvnieki.
Rīgas pašvaldībā par tilta trešās kārtas būvniecības turpināšanu pagaidām nav skaidrības. RD Satiksmes departamentā norādīja, ka šis jautājums nav departamenta kompetencē, jo par finansējuma sadali un piešķiršanu lemj domes deputāti. Tiesa, šis projekts ir iekļauts Satiksmes departamenta 2011.gada investīciju programmā.
Jau vēstīts, ka visi būvnieki Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību šogad piešķirtā finansējuma - 1,26 miljonu latu - ietvaros pārtrauca 30.jūnijā. «Transport Systems» pārstāvji informēja, ka šogad piešķirtie līdzekļi ir beigušies. Par turpmāko finansējumu Rīgas pašvaldība plānoja lemt pēc 10.Saeimas vēlēšanām.
Dienvidu tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles - Jāņa Čakstes gatves - un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi - Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Kopējās būvniecības izmaksas ir 27,97 miljoni latu ar pievienotās vērtības nodokli. Saskaņā ar līgumu būvdarbi jāpabeidz 2012.gadā.
Tilta būvniecība sākās 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā būvniecības pirmo kārtu pabeidza 2008.gada novembrī. Tilta garums ir 803 metri, bet visu triju kārtu kopējais garums būs astoņi kilometri. Dienvidu tiltam ir sešas braukšanas joslas jeb trīs katrā virzienā, divi veloceliņi un divas ietves.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir «Transport Systems» (iepriekšējais nosaukums - «Dienvidu tilts»), kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - «Skonto būve», «Latvijas tilti», «BMGS», «Tilts», «Rīgas tilti» un «Viadukts».