Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Vulkānisko pelnu dēļ tiks kavēta aviokompāniju atveseļošanās

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Scanpix/Reuters

Eiropas aviokompānijas vissmagāk varētu skart globālās aviācijas nozares atveseļošanās tempa kritums, kuru izraisīja Īslandes vulkānisko pelnu mākoņa dēļ noteiktie gaisa telpas ierobežojumi, trešdien brīdināja Starptautiskā Gaisa transporta asociācija (IATA).

Jaunākie IATA dati liecina, ka pasaules aviokompāniju pasažieru satiksme martā salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu pieaugusi par 10,3%, bet gaisa kravu pārvadājumi - par 28,1%.

Taču Eiropas lidsabiedrības atpalikušas no vidējā rādītāja pasaulē, iepriekšējā mēnesī reģistrējot tikai 6% pieaugumu.

«Sagaidāms, ka gaisa satiksmes spēcīgā atveseļošanās atkal piedzīvos kritumu aprīlī, jo Īslandes vulkāna izvirduma dēļ sešas dienas tika slēgta liela daļa Eiropas gaisa telpas,» norāda IATA.

IATA ģenerāldirektors Džovanni Bisinjani prognozē, ka Eiropas aviokompānijas no šī gaisa satiksmes haosa cietīs visvairāk, neskatoties uz gaidāmo straujo atveseļošanos.

«Eiropas lidsabiedrības jau martā uzrādījušas visvājāko atveseļošanos no globālās finanšu krīzes. Vulkāniskie pelni skāruši vājāko nozares daļu vissmagāk,» sacīja Bisinjani. «Lielāko daļu no 1,7 miljardu dolāru (892,5 miljonu latu) zaudējumu cieta Eiropas aviokompānijas.«

Kopumā starptautiskās gaisa satiksmes atveseļošanās temps pagājušajā mēnesī ir palielinājies, Tuvajos Austrumos reģistrējot 25,9% izaugsmi, 12,6% pieaugumu Āzijā un 7,8% augšupeju Ziemeļamerikā.

Tomēr IATA brīdina par pārlieku optimismu, norādot, ka šie dati ir salīdzināti ar 2009.gada martu, kad tika sasniegts viszemākais starptautiskās gaisa satiksmes punkts recesijas laikā.

Asociācija lēš, ka gaisa pasažieru un kravu pārvadājumu tirgi vēl joprojām ir 1% zem 2008.gada sākumā sasniegtā līmeņa, kamēr aviācijas nozare finanšu un ekonomikas krīzes dēļ ir zaudējusi divus gadus izaugsmes.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu