Protams, mājmācība var izvērsties arī negatīva, jo liela nozīme ir vecāku atdevei un izpratnei par to, kas bērnam ir vajadzīgs. «Ir vecāki, kas bērnus grib ierobežot no apkārtējās vides, pasargāt no nelabvēlīgām ietekmēm, tādēļ mājmācība nevis dod labumu, bet ierobežo bērnu, tā vēlmes un iespēju socializēties», uzsver I. Margeviča. «Ja vecāki ir normāli, neizdomā absurdu vidi, kopā ar bērnu apmeklē dažādus pasākumus, tiekas ar cilvēkiem, tad mājapmācība nekaitē bērna socializācijas spēju attīstībai. Dažkārt vecākiem trūkst zināšanu daudzos jautājumos un tas bērnam kaitē», viņa skaidro. Kristinai Bardillai ir līdzīgs uzskats, runājot par mājapmācības psiholoģiskajiem aspektiem. Arī N. Millers norāda, ka bērniem ir jātiekas ar cilvēkiem, taču skola nav vienīgais veids, jo ir taču radinieki, draugi un to bērni, kaimiņi. Viņš uzsver, ka mājapmācība nav izolētība no sabiedrības un kā mīnusus šai izglītības formai min iespējamo pārāk brīvo mācīšanas veidu, jo arī mājapmācībā nopietni jāstrādā, jābūt disciplīnai un nevar paļauties uz brīvu progresu, kā arī vecākiem ir jāsaprot, cik liels izaicinājums ir mājapmācība, jābūt drošiem un pārliecinātiem, jo īpaši, kad bērni jau ir sasnieguši pusaudžu vecumu. «Liela nozīme ir arī rutīnai – lai veicinātu bērnu spēju koncentrēties un neradītu lieku stresu, ir labi, ja mācības regulāri notiek pēc noteikta plāna», uzsver N. Millers.