No 2012. gada autoriepas būs jāmarķē, uzrādot informāciju par degvielas patēriņa efektivitāti, saķeri ar slapju ceļa segumu un ārējo rites troksni.
Uz autoriepām būs jānorāda degvielas patēriņa efektivitāte, saķere ar slapju ceļa segumu un ārējais rites troksnis
To paredz šodien Eiropas Parlamenta (EP) apstiprinātais likumprojekts, biznesa informācijas portālu «Nozare.lv» informēja Eiropas Parlamenta Informācijas biroja Preses nodaļas vadītāja Iveta Ķelpe. Marķējums būs līdzīgs sistēmai, ko jau piemēro mājsaimniecības tehnikai.
No 2012. gada 1. novembra riepu piegādātājiem būs jāinformē patērētāji par vieglajām un smagajām automašīnām domātu (C1, C2 un C3 klases) riepu efektivitāti attiecībā uz degvielas patēriņu, saķeri ar ceļa segumu un troksni visa veida tehniskos reklāmizdevumos, tostarp internetā, paredz likumprojekts. Izņēmums būs atjaunotas riepas, profesionālas riepas apvidus ceļos izmantojamiem transportlīdzekļiem un sporta auto riepas.
Autoriepu marķējumā tāpat kā uz mājsaimniecības tehnikas izmantos vērtējumu skalā no A (visefektīvākā) līdz G (vissliktākā).
Izplatītājiem būs jānodrošina, ka C1 un C2 kategorijas automašīnu riepām, kas ražotas pēc 2012. gada jūlija, tirdzniecības vietās ir uzlīmes vai marķējums. Tā kā atšķirībā no mājsaimniecības iekārtām riepas ne vienmēr izliktas apskatei, deputāti izvirzīja prasību, ka izplatītājs jebkurā gadījumā uzrādāmās ziņas sniedz pircējam pirms pirkuma un arī rēķinā vai kopā ar to.
Lai veicinātu klusu riepu iegādi, EP arī panācis, ka tiek mainīts trokšņa simbols. Klusas riepas, kas rada par 68 decibeliem zemāku troksni, attēlos kā riepu ar skaļruni ar vienu skaņas vilni, skaļākas riepas ar diviem līdz trim viļņiem.
Dalībvalstis varēs pieņemt papildu pasākumus, lai veicinātu efektīvāku C klases riepu iegādi. Iespējamās iniciatīvas attieksies uz degvielas patēriņa efektivitāti un saķeri ar slapju ceļa segumu.
Parlaments likumprojektu apstiprināja bez balsojuma, ko ļāva oktobra sākumā panāktā deputātu un Padomes prezidentūras vienošanās.