Nelaime tikai tā, ka, pietiekami mērķtiecīgi uzspiežot pārējām atbildīgajām iestādēm un amatpersonām šo viedokli, Latvijas Banka ņēma vērā tikai mācību grāmatu patiesības, bet ne tobrīd jau acīmredzamo faktu, ka ne citas atbildīgās iestādes, ne arī pašas Latvijas Bankas vadība nav spējīga ne uz ātrumu, ne izlēmīgu rīcību, ne vienota viedokļa paušanu. «Uzliekot ierobežojumus, valsts automātiski padarīja savu ieguldījumu, savu īpašumu — pārņemto banku — mazvērtīgāku. Cilvēki taču nemēdz tikko nopirktam auto izsist priekšējo stiklu vai vēl ko sabojāt,» tā vēlāk savu mācību grāmatu viedokli skaidroja Latvijas Banka. Taču, turpinot šo salīdzinājumu, pati Latvijas Banka izlēma, ka, ar tikko nopirktu auto iekuļoties Hārlemā, ir lietderīgi to atstāt ielas malā ar neaizslēgtām durvīm un atvērtiem logiem…
«Jā, mēs rīkojāmies apsteidzoši, jā!» 12. novembra televīzijas raidījumā «Kas notiek Latvijā?» apliecināja premjers Ivars Godmanis, taču reālā situācija bija pilnīgi pretēja — jebkuru lēmumu atbildīgās personas pieņēma ar vairākas dienas un pat nedēļas ilgu nokavēšanos. «Tajā brīdī nebija tā, ka finanšu sistēma apkārt grūtu. Kad saprata, ka izplūšanu nevar apturēt, ierobežojumus uzlika,» tā žurnālam «Klubs» šo reālo rīcības shēmu attiecībā godīgi izskaidroja Atis Slakteris. Attiecībā uz tā saukto noguldījumu aizplūšanu šī pieeja problēmu risināšanai izmaksāja vismaz pusmiljardu latu, no kuriem vismaz daļa pameta arī Latvijas ekonomiku kopumā, attiecībā uz «Parex bankas» krīzes risināšanu kopumā — vismaz divreiz lielāku summu…
Tātad — var dažādi vērtēt Valsts kontroles atzinumus, taču neapstrīdams fakts, ka valsts atbalsts «Parex» pašlaik dažādās formās jau sasniedzis aptuveni 1,1 miljardu latu. Cik daudz mēs no tā varam cerēt atgūt, par to nākamajā — «Parex noslēpumu» pēdējā — sērijā.