Lai arī plānots iebraukšanas maksu Jūrmalā palielināt līdz diviem latiem, Jūrmalas domes priekšsēdētājs Raimonds Munkevics domā, ka tai vajadzētu būt piecus latus lielai, taču šāda maksas palielināšana pilsētas viesiem būtu psiholoģiski grūti uztverama.
Munkevics vēlas piecu latu iebraukšanas maksu Jūrmalā
Jau drīzumā par iebraukšanu pilsētā līdzšinējā lata vietā būs jāmaksā divi lati, taču ar to pilsētas apmeklējuma dārdzība neaprobežosies, proti, pašvaldībai ir iecere veidot arī maksas autostāvvietas, kuru lietošanas cena gan pagaidām vēl nav zināma.
Munkevics ceturtdien, atskatoties uz 100 dienās paveikto, kopš ieņem mēra amatu, žurnālistiem atgādināja - lai palielinātu pašvaldības ieņēmumus, tiek plānots iebraukšanas maksu palielināt līdz diviem latiem līdzšinējā lata vietā. Lēmums par maksas palielināšanu jau esot izskatīts domes Finanšu komitejā, un acīmredzot kādā no tuvākajām domes sēdēm jau tiks pieņemts galīgais lēmums.
«Te jau presē parādījās, ka latu nomainīs govs. Tāds ļoti trāpīgs atradums,» smejot sacīja pilsētas mērs.
Jautājums par iebraukšanas maksas palielināšanu jau vētīts iepriekšējā domes sastāva laikā, taču deputātu nesaskaņu dēļ netika pieņemts, atgādināja Munkevics.
Pilsētas mērs norādīja, ka iebraukšanas maksai jau vajadzēja būt daudz lielākai, taču šāda iecere šajā grūtajā ekonomiskajā laikā netiek apspriesta. «Ja mēs atgriežamies pie caurlaižu maksas ieviešanas, tad šim palielinājumam vajadzēja būt daudz lielākam, kādiem četriem pieciem latiem. Protams, ka šāds pieckārtīgs palielinājums būtu psiholoģiski grūti uztverams tiem, kas maksā par šo iebraukšanu,» atzina Munkevics.
Mērs ir pārliecināts, ka pašreiz iecerētais palielinājums par vienu latu nevienu neatturēs apmeklēt Jūrmalu, taču pilsētai tas budžetā ienestu papildu miljonu latu.
Tie, kam ir grūtības maksāt iebraukšanas maksu, var izmantot citu iespēju; tiem, kas deklarējušies Jūrmalā un reģistrējuši savu transportlīdzekli Jūrmalā, iebraukšana ir bez maksas.
Jūrmalā deklarēto iedzīvotāju samaksātā algas nodokļa lielākā daļa nonāk Jūrmalas ienākumos. «Tas ir godīgs sadalījums - tie, kas maksā nodokļus Jūrmalā, protams, iebrauc bez maksas.«
Munkevics iebraukšanas maksas palielināšanu pamatoja ar vairākiem argumentiem, piemēram, Jūrmalai, vasarā pārvēršoties par atpūtas galvaspilsētu, ir lieli tēriņi, lai uzturētu kārtībā pludmales un kāpas, tāpat pašlaik pieaug prasības pēc sociālās palīdzības.
Jūrmalas mērs žurnālistiem arī minēja, ka domē ir iecere veidot maksas autostāvvietas. Šādas autostāvvietas atrastos vietās, kas ir tuvāk pludmalei un kur pašvaldība, rekonstruējot ielas, izveidojusi stāvvietas.
«Mēs arī domājam par maksas stāvvietu ieviešanu tajās pilsētas stāvvietās, kurās pilsēta ir ieguldījusi naudu. Es domāju, ka tas varētu būt papildu ienākums, kuru pilsēta vēlētos saņemt,» sacīja Munkevics.
Maksas stāvvietas varētu ieviest no 2011.gada, taču konkrēti lēmumi vēl nav pieņemti.
Kā piemērus, kur maksas stāvvietas varētu ieviest, Munkevics minēja Jūras ielu, Dzintaru prospektu, stāvlaukumā pie Majoru viesnīcas un stāvlaukumā Baznīcas ielas galā Dubultos. «Protams, atstājot iespējas nolikt automašīnu bez maksas, bet ne tik tuvu jūrai.«
Tā kā maksas stāvvietu veidošana vēl ir idejas līmenī, stāvvietu maksas lielums pagaidām vēl nav noteikts.
Munkevics apzinoties, ka periodiska iebraukšanas maksas celšana cilvēkus sadusmotu un viņi principa pēc nebrauktu uz Jūrmalu, tāpēc kompromiss būtu, ieviešot maksas stāvvietas, lai pilsēta gūtu papildu ienākumus.