Ārvalstu kompānijas (tie paši mūsu jau pieminētie izglītotie ļaudis, kas tiešām rūpīgi un apdomīgi sekoja savas naudas ceļiem) šajā laikā no «Parex» izņēma vairāk nekā 106 miljonus latu (starp citu, viņi arī septembrī, kad pašmāju fiziskās un juridiskās personas savus noguldījumus bankā vēl palielināja, no bankas drošākā virzienā jau aiznesa apmēram 21 miljonu latu), taču neko būtiski neatpalika arī pašmāju noguldītāji: Latvijas iedzīvotāji privātpersonas no «Parex» savus noguldījumus mēneša laikā izņēma 42 miljonu latu apmērā, bet pašmāju uzņēmumi un iestādes — 46 miljonu latu apmērā.
Tātad oktobra beigās valsts bija skaidri noraidījusi «abu VK» plāniņu, bet nu jau pat informētam aklajam bija skaidrs, ka «Parex» ir kraha priekšvakarā — pietika palūkoties uz bankas likviditātes rādītāju (kritiskais punkts skaitās 30%): 31.08.2008. — 44,16%; 30.09.2008. — 37,68%; 22.10.2008. — 31,30%; 24.10.2008. — 34,45%; 27.10.2008. — 33,35%; 28.10.2008. — 32,15%; 29.10.2008. — 33,41%; 30.10.2008. — 34,07%; 31.10.2008. — 31,74%. Turklāt šajos apstākļos banka turpināja aktīvu kreditēšanu — oktobrī izsniegto kredītu kopapjoms palielinājās par 23 miljoniem, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas skatījumā «apdraudot bankas likviditātes prasību izpildi un neliecinot par piesardzīgu bankas vadību».
Vārdu sakot, bija īstais brīdis valstij rīkoties, izmantojot visu savu divās banku krīzēs gūto pieredzi, kā arī pastāvīgās darba grupas un citu atbildīgo iestāžu laikus sagatavotos krīzes plānus. Nu, piemēram, Finanšu ministrijas valsts sekretāra Mārtiņa Bičevska oktobra sākumā aprakstīto «rīcības programmu, kura paredzēta labākiem vai sliktākiem laikiem un darbojas vairākos veidos. Vienalga, vai mēs skatāmies par finanšu resursu piesaistīšanu, kur mums ir speciāls plāns, gan tad, kad ir vieni instrumenti vaļā, gan tad, kad citi instrumenti nav vaļā».
Kur tad visi šie plāni vajadzības brīdī bija pazuduši un kas tika likts vietā — par to nākamajā sērijā.