«Nebija šaubu, ka «Rīgas kuģu būvētava» ir tie, kas spēj. Tas bija laiks, kad arī budžets bija liels. Pieeja bija pareiza,» uzskata toreizējais aizsardzības ministrs Atis Slakteris (TP). Meļņiks ne reizi vien viesojās aizsardzības ministra Slaktera un vēlāk arī Vineta Veldres (TP) kabinetā. «Kurš nepazīst Meļņiku?» uz jautājumu, kāda bija viņa loma, atbild Slakteris. 2007. gadā, dienu pirms premjera Aigara Kalvīša (TP) demisijas, valdība pieņēma lēmumu būvēt kuģus Latvijā. Meļņiks tobrīd bija Kalvīša ārštata padomnieks. Oficiālā kuģu būves līguma parakstīšana kļuva par vienu no pirmajiem jaunā aizsardzības ministra Veldres darbiem. Viņa padomnieks bija tobrīd jau bijušais NBS komandieris Zeibots. Viņam bija nācies pamest armijas komandiera amatu pēc divu izpletņlēcēju nāves 2006. gada vasarā, kad atklājās virkne nekārtību NBS. Slakteris paturēja viņu kā savu padomnieku, šajā amatā Zeibotu «pārmantoja» arī Veldre.
Kad šopavasar amatā stājās Imants Lieģis (deleģēts no PS), viņš Zeibotu nepaturēja. Neoficiāli kā viens no šādas ministra rīcības iemesliem tiek minētas bijušā NBS šefa ciešās saites ar iepriekšējo bruņoto spēku un ministrijas vadību. Bijušais NBS komandieris laikā, kad Tautas partija (TP) iestājās pret JS komandiera Aleksandra Pavloviča atstādināšanu par iespējamām nekārtībām mīnukuģu iegādē, kopā ar citām militārpersonām ciemojās pie Veldres. Tiek pieļauts, ka viens no iemesliem TP lielajai pretestībai pret Pavloviča atstādināšanu varēja būt bažas, ka bez viņa tiks palēnināta kuģu būves lieta, raksta «Diena».