Kaisme, ar kādu notika vēršanās pret Valdi Dombrovski, atgādināja Romas senatora Katona Vecākā runas Senātā, kad neatkarīgi no to satura tās vienmēr beidzās ar: «Un vēl es uzskatu, ka Kartāga ir jāiznīcina.» Lai kas arī tika kritizēts, runājot par ārkārtas sēdi, nobeigumā skanēja doma: «Dombrovskis ir vainīgs, vajadzīgs cits premjers!» Nav šaubu, ka ir labi apgūta vēstures mācību grāmata.
Taču ir vēl kāds aspekts. Politikā esošajiem ir labi zināms — tas, kurš uzņemas risku vadīt kādas valdības gāšanu, pretendē uz nākamās valdības vadīšanu. Te nu jāteic, ka atklājās Dombura līdz šim labi maskētā tieksme spīdzināt cilvēkus. Kā gan citādi var vērtēt neskaitāmas reizes uzdoto jautājumu vēsturniecei: «Ko jūs redzat Dombrovska vietā?» Pieklājīga sieviete taču nevar teikt: «Sevi!» vai «Savu vīru!» Vēl jo vairāk situācijā, kad tas ar vīru nav iepriekš ticis saskaņots. Beigu beigās vēsturniece bija spiesta atzīties, ka var saņemt (mājās?) pārmetumus, ka nosauc vārdu bez iepriekšējas saskaņošanas ar objektu. Tad nu gan arī Domburam pieleca un viņš ar cieņu atkāpās.
Citādi ir ar izpratni par liberālās demokrātijas teorētiskajiem pamatiem. Kā zināms, demokrātija nevar eksistēt bez plašu iedzīvotāju slāņu iesaistīšanās publiskajās aktivitātēs un bez politisko līderu regulāras atskaitīšanās sabiedrībai. Pats Dombura raidījums un dalībnieki, kas tur piedalījās šajā reizē, ir tam apliecinājums. Diskusijas dalībniece vēsturniece (gan pozicionējusies kā politoloģe) demonstrēja pilnīgu nespēju saprast komunikāciju speciālista paustās politoloģiskās pamatpatiesības — krīze izgaismo sabiedrības nespēju uzņemies atbildību un piedalīties lēmumu pieņemšanā jeb mainīt politiskās kultūras paradigmu, tāpēc ka «labajā» periodā valsts vara tēloja, ka vada valsti. Un sabiedrība tam noticēja. Tagad, krīzes periodā, tā gaida no varas to pašu, bet nesagaida. Viedi vārdi, tikai — kas tos saprata, ja pat vairākums diskusijas dalībnieku demonstrēja, ka ir bezgala tāli no spējas saprast elementāro?