Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Venēcijā demonstrē skandālu apvīto filmu «Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: «Reuters»/«Scanpix»

Venēcijas filmu festivālā piektdien demonstrēts vācu kinorežisora Vernera Hercoga darbs «Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans», kura sižetiskā līnija līdzinās amerikāņu režisora Ābela Ferraras filmai ar tādu pašu nosaukumu.

Hercogs uzstāj, ka nav redzējis 1992. gada Ferraras drāmu «Bad Lieutenant», kas vēsta par kādu no narkotikām un azartspēlēm atkarīgu policistu.

Uz Venēcijas filmu festivālu režisors ieradās kopā ar filmas zvaigznēm — Nikolasu Keidžu un Evu Mendesu. Keidžs esot nojautis, ka abas filmas tiks salīdzinātas.

«Vēlots teikt, ka Ābels Ferrara ir viens no maniem iecienītākajiem režisoriem. Man patika filma «Bad Lieutenant» un aktiera Hārvija Keitela tēlojums. Arīdzan «King of New York» ir viena no manām mīļākajām filmām. Kad Verners sāka darbu pie savas filmas, zināju, ka tā nebūs līdzīga oriģinālajai. Man šķiet, ka Verners ir eksisteniciālistisks režisors, kurš savā darbā nerunā par jūdaisma un kristietības postulātiem. Tāpēc abu filmu salīdzināšana nebūtu godīga. Hārvija personāžs cīnās ar vainas apziņu un visu, kas ar to saistīts, bet šī filma, manuprāt, ir pavisam cits stāsts,» norādīja Nikolass Keidžs.

Ferrara filmā tiek runāts par reliģiskiem jautājumiem, un tās centrā ir kāds morāli pagrimis policists, kurš meklē pestīšanu, uzņemoties izmeklēt kādas mūķenes izvarošanas lietu. Turpretim Hercoga versija varētu no skatītājiem izvilināt smieklus.

Kā viena no filmas komiskākajām ainām minama tā, kur narkotiku iespaidā Keidža tēlotajam Terensam Makdonam sāk rādīties halucinācijas. Vīrietis, kurš izmeklē lietu par kādas ģimenes nogalināšanu, redz ķirzakas, iguānas un breiku dejojošu cilvēku. Aktrise Eva Mendesa tēlo Terensa draudzeni prostitūtu Frenkiju. Abus personāžus saved kopā narkotiku lietošana, kas pārvēršas vājprātīgās, taču kaislīgās attiecībās.

«Terenss ir kā viņas suteners, tomēr par to var strīdēties. Šim pārim ir ļoti sarežģītas un ārprātīgas attiecības, kurā katrs spēlē savu lomu. Domāju, ka Frenkija ir ļoti vāja un viņas dzīvē ir vajadzīgs tāds cilvēks kā Terenss, kurš viņu aizstāvētu,» norādīja Mendesa.

Pašu Ferreru Hercoga filma ir nopietni saniknojusi. «Ja runā par jauno ekranizējumu, es gribu, lai šie cilvēki nomirst un nonāk ellē. Ceru, ka viņi visi atradīsies vienā tramvajā un tas uzies gaisā,» Ferrera sacīja žurnālam «New York». Kad žurnālisti vērsās pie Hercoga pēc komentāra, viņš atbildēja, ka neko nezina. «Es neesmu redzējis nevienu viņa filmu. Es pat nezinu, kas viņš tāds ir.»

Venēcijas filmu festivālā Hercogs apstiprināja, ka nav redzējis oriģinālo Ferrara filmu, un atklāja, ka uzaicinājis aizkaitināto režisoru noskatīties viņa veikumu. «Zinu, ka filmas nav līdzīgas, jo mans scenārists pastāstīja, par ko bija Ferraras dabā. Par to līdzību izrunājās kāds producents, kuram piederēja autortiesības uz filmas nosaukumu. Viņa pieļāvumam sekoja citi. Es uzstāju, ka mums vajadzīgs cits nosaukums, un liku producentiem to pārdēvēt par «Port of Call: New Orleans». Tomēr tas nav svarīgi, būtisks ir filmas saturs,» norādīja Hercogs.

Neraugoties uz Ferraras ļauna vēlējumiem, Hercogs uzskata, ka nekas slikts nav noticis. «Tas ir lieliski, jo skandāli režijas pasaulē ienes dzīvību, un ir patīkami tos vērot. Man nav nekādu iebildumu. Tomēr es gribētu, lai Ābels Ferrara noskatītos manu filmu. Ja viņš to izdarīs, es noskatīšos viņējo.»

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu