Dažās Flandrijas un Francijas vietās Ziemassvētku pagales atliekas pastāvīgi glabājās mājās, zem gultas, kā aizsardzības līdzeklis no zibens.
Anglijā valdīja līdzīgas paražas un ticējumi saistībā ar Ziemassvētku pagali. Džons Brends rakstīja: Ziemassvētku priekšvakarā «mūsu sentēvi aizdedzināja neparastu izmēru sveces, kuras dēvēja par Ziemassvētku svecēm, ugunī lika koka pagali, kuru sauca par Ziemassvētku bluķi, lai apgaismotu māju un, tā teikt, pārvērstu nakti dienā». Eksistēja veca paraža aizdedzināt Ziemassvētku pagali no iepriekšējā gada pagales, kuras atliekas ar šo mērķi saglabājās visa gada garumā.
Mājas iemītniekiem, kur šo paražu ievēroja, ļaunums nevarēja nodarīt nekādu kaitējumu. Tika uzskatīts, ka pagales atliekas tāpat aizsargā māju no uguns un zibens.
Mūsdienās Ziemassvētku pagales ienešanas rituāls saglabājies pie dienvidu slāviem, īpaši serbiem, kas tiek darīts ar lielu svinīgumu. Par pagali šeit parasti kalpo ozola bluķēns (dažbrīd olīvkoka vai arī dižskābarža). Šie cilvēki tic, ka saimniekiem būs tik daudz teļu, jēru, sivēnu un kazlēnu, cik dzirksteļu izsitīsies no degošās pagales. Daži iznes pagales gabalu tīrumos, lai aizsargātu tos no krusas. Albānijā līdz mūsdienām tiek ievērota paraža dedzināt Ziemassvētku pagali, kuras pelnus pēc tam izmētāja pa tīrumiem, lai tā kļūtu auglīgāka.
Gucuļi — slāvu tauta, kas dzīvo Karpatos, — Ziemassvētku priekšvakarā (pēc vecā stila) aizdedzina uguni ar koka gabalu berzi un cenšas to uzturēt līdz kristību priekšvakaram.
Tas ir apbrīnojami, cik plaši bija izplatīta ticība tam, ka dedzinātās Ziemassvētku pagales atliekas, ja glabā tās gadiem ilgi, ir apveltītas ar spēju pasargāt māju no uguns un jo īpaši no zibens spēriena. Tā kā Ziemassvētku pagale bieži bija no ozola, var uzskatīt, ka šī paraža ir sena āriešu ticējuma palieka, kura saistīja ozolu ar pērkona dievu.