Pēc šīs atzīšanās mani pārņēma duālas izjūtas. No vienas puses: cik skumji, ka tas nav bērnu tēvs... No otras — vēl skumjāk, ja vispār nav nekā tāda — tik liela, par ko murgot skaistākajos sapņos, ko piesaukt mūža otrā pusē, par ko negarantēt, kas notiktu, ja..., par ko domājot, laimē nomirt.
Neņemos spriest, vai Femme fatale ir šūpulī likta sūtība, vai par tādu kļūst, ja vispār kļūst. Zinu tikai, ka ne tuvu visām lemts iemantot šo titulu (vai lāstu), bet man ir teorija, kā pārbaudīt, vai tevi ir piemeklējusi Love fatale**? Ja, skatoties sirdi plosošas mīlas filmas, tādas, kā «Medisonas apgabala tilti», «Zirgu vārdotājs», «Džeina Eira» vai «Lielās cerības», tu domā: «Tā jau tikai filmās un romānos notiek», tad... nujā — tikai filmās un romānos... Ja tu nodomā: «Ak, ja viņi zinātu, kā bija mums!» — tad ir. Tas, kā dēļ vispār vērts piedzimt par cilvēku.
Kāda astroloģe man skaidroja: «Būt liktenīgajai — Karmenai, Margaretai Gotjē vai Skārletai — ir jau dzimšanas brīdī zvaigznēs kā piemineklī iekalts liktenis, un tur neko nevar mainīt; šādas sievietes katru dienu nedzimst. Tāpēc visos laikos būs tādas, kuru vārds būs uzrakstīts uz vairākām tāfelītēm, un tādas, kuras nebūs ne uz vienas. Un pirmās nebūt nav tās laimīgākās...»
Bet es gribēju jautāt par tiem savādniekiem. Par tiem, kuri, slepus pieskaroties lūpām savai tikko aprakstītajai tāfelītei, drīzāk zina, nekā nojauš, ka uz otras — vienas konkrētas, ir uzrakstīts viņa vārds un tāpat slepus piespiests lūpām. Kāpēc ļoti bieži tie, kuri viens bez otra nevar, nav kopā vai — precīzāk — ir kopā ar citiem?