Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē lielākie darbi paveikti

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

21. maijā darba vizītē Dienvidu tilta būvlaukumā ieradās Rīgas Domes priekšsēdētājs Jānis Birks, lai iepazītos ar paveiktajiem būvdarbiem nozīmīgākajā Rīgas satiksmes infrastruktūras attīstības projektā. Patlaban jau vairāk nekā 50% darbu paveikti Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai.

Būvobjektā darbi ris gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā pie Dienvidu tilta un deviņu estakāžu būvniecības, kas veidos pirmo trīs līmeņu transporta mezglu Latvijā. Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 km — no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļam.

«Esam ļoti gandarīti, ka vairāk nekā puse darbu pie Dienvidu tilta un estakāžu izbūves jau paveikti. Tieši sākotnējie posmi bija paši sarežģītākie — balstu izbūve, smago metālkonstrukciju montāža un bīdīšana no viena Daugavas krasta uz otru. Jau no pašas būvniecības sākuma — 2004. gada — esam uzkrājuši vērtīgu pieredzi, kas sekmēs ne tikai iesākto darbu pabeigšanu, bet arī citu Rīgas satiksmes infrastruktūras projektu īstenošanu,» uzsver Guntis Rāvis, a/s «Dienvidu tilts» padomes priekšsēdētājs.

Patlaban būvdarbus var iedalīt četros posmos:

1) darbi pie Dienvidu tilta brauktuves laiduma dzelzsbetona plātnes betonēšanas un vanšu nospriegošanas, kas ilgs 11 mēnešus;

2) estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam;

3) uzbēruma veidošana Daugavas labajā krastā;

4) inženierkomunikāciju pārlikšana Slāvu ielā un Daugavas kreisajā krastā.

Jāteic, ka brauktuves dzelzsbetona plātnes betonēšana notiek vairāk nekā 40 etapos ar precīzi noteiktu tehnoloģisku secību atbilstoši vanšu montāžai un spriegošanai. Pašlaik pabeigti četri etapi. Šis process tiek īstenots ar speciālām veidnēm. Uz metāla konstrukcijām nostiprina ūdens noturīgu finieri, veidojot tilta formu.

Tā kā Dienvidu tilta un estakāžu būvdarbi ris strauji uz priekšu, lai jau 2008. gadā šis jaunais satiksmes mezgls būtu atvērts transporta kustībai, būvniecība saistīta ar satiksmes ierobežojumiem pie Slāvu tilta. Jau jūnijā ekspluatācijā tiks nodots apbraucamā ceļa ceturtais no sešiem etapiem. Turklāt vienmēr pilnībā tiek nodrošināts tāds pats transporta joslu skaits kā iepriekš, lai nemazinātu autotransporta caurlaidību. A/s «Dienvidu tilts» un Rīgas Dome cer, ka Rīgas iedzīvotāji un viesi izturēsies ar sapratni pret iespējamām īslaicīgām neērtībām, tādā veidā atbalstot vērienīgākā un sarežģītākā projekta būvniecību pēdējo 25 gadu laikā. Jāpiebilst, ka 26. un 27. maijā (sestdien un svētdien) uzbrauktuvē uz Slāvu tilta būs ierobežota automašīnu satiksme, jo nedēļas nogalē satiksme nav tik intensīva.

Dienvidu tilts būs 34,28 metrus plats, 803 metrus garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī ar gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 km/h.

Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004. gada novembrī, izbūvējot tilta balstus upes krastā. 2005. gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, savukārt 2007. gadā noslēdza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem — metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus.

Par a/s «Dienvidu tilts»

Komentāri
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu