«Vecie laiki» presē strādājošajiem, tagad var likties kā pasaka – laikrakstu tirāžas bija rakstāmas ar sešciparu skaitļiem, cilvēki žurnālistiem ticēja uz vārda un bija gatavi viņus vai uz rokām nēsāt. Astoņdesmito gadu otrā puse patiešām bija Latvijas masu mediju ziedu laiki: par izdevējdarbību kā biznesu tolaik neviens tā nopietni vēl nedomāja, lielākoties strādājot cēlu ideālu un entuziasma vadīti.
Kā debesmanna presei nāca kooperatīvu ēras sākums, kas ļāva ne tikai pamazām sākt veidoties jaunām avīzītēm un informatīvajiem biļeteniem (lielākoties pabriesmīga izskata), bet arī pastāvošajām avīzēm paplašināt savu darbību. Tā Sovetskaja Molodjož (SM) izveidoja savas avīzes lasītāju klubu, kura paspārnē sāka izdot anekdošu krājumu Glasnostj. Mazliet vēlāk turpat sāka iznākt arī pirmais padomju erotiskais žurnāls Erotikons.
Nedaudz vēlāk Erotikonu izkonkurēja Krievijā vēl tagad pastāvošā avīze Ješčo, kuras viens no dibinātājiem bija, lai cik tas smieklīgi izklausītos, nākamais nacionālboļševiks Vladimirs Lindermans. Turklāt jaunu izdevumu parādīšanās nenozīmēja, ka vecajām avīzēm būtu klājies slikti. Gluži otrādi, tādu popularitāti un tādas tirāžas Latvijas presei nekad vēlāk tā arī vairs neizdevās sasniegt – tā pati SM 1989. gadā iznāca 900 000 eksemplāru tirāžā un nesa apmēram 10 miljonu rubļu peļņu gadā.