Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Aromāts turpina vīrieti

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: no arhīva

Individuāla pašapliecināšanās, vēlme demonstrēt savu neatkarību un brīvību, tiekšanās pēc laikmeta izjūtas, būt atvērtam baudai un seksualitātei šodienas vīrieša tēlā parfimēriju iekļauj kā pašsaprotamu tualetes daļu.

Arvien retāk dzirdam pārdevēju apgalvojumus, ka vīrieši kautrējas aromātu veikalā testēt, lai gan… joprojām daudzi kungi paļaujas uz pārdevēju ieteikumiem, kuri, konkrētā pircēja raksturu un dzīvesveidu nepazīstot, spēj aprobežoties vien ar informāciju par jaunākajiem brendiem vai tualetes ūdeņu nosaukumiem. Un pat sabiedrībā zināmi vīrieši apgalvo, ka izmanto tos tualetes ūdeņus, kurus viņiem uzdāvina radi un draugi, izvēloties sev tīkamus smaržu toņus. Tomēr jāatceras, ka vīrietim, gluži tāpat kā sievietei, ar savu smaržu ir «jāsadzīvo», tai jābūt kā psiholoģiskā starojuma turpinājumam.

Izvēle

Veikalā, izvēloties savu tualetes ūdeni, vispareizāk ir ļauties intuīcijai un brīvai asociāciju plūsmai. Patiesībā aromāti, kurus lietosim, apkārtējai pasaulei pavēstīs par mums pašiem – kādi esam vai vēlamies būt, kā runā mūsu izjūtu pasaule. Pirms vairākām desmitgadēm parfimēri ieteica izvēlēties savu smaržu ja ne gluži uz visiem laikiem, tad vairākiem gadiem gan – tā, lai aromāts kļūtu par savdabību cilvēka smaržu zīmogu. Šodien tamlīdzīgi uzskati ir novecojuši un vidusmēra eiropieša krājumos ir aptuveni seši dažādu nosaukumu tualetes ūdeņi.

Deguna viltības

Droši vien ikvienam bijusi sajūta, ka smaržas, kuras ikdienā lietojat, ir kā izgarojušas, proti, pats tās nejūtat, lai gan citi jūsu burvīgo aromu apbrīno vai pat saka, ka tas smaržo pārāk spilgti. Šāda situācija ir iespējama tikai tāpēc, ka mūsu ožas analizatori pierod pie smaržām, kuras jūtam ilgāku laiku. Un tieši tādēļ vīriešiem būtu jāatsakās no mīta, ka tikai sievietēm vajadzīgs smaržu pudelīšu pilns plaukts. Protams, tas ir simbolisks pārspīlējums, bet arī kungu aktīvajos krājumos vēlams turēt vairākus tualetes ūdeņus – tā, lai varētu izvēlēties garastāvoklim, dienai, vakaram atbilstošu aromātu. Tad arī paša deguns nenotrulināsies.

Aromātam savs laiks un vieta

Gluži tāpat kā sieviešu smaržām, arī vīriešu tualetes ūdeņiem un odekoloniem jābūt piemērotiem attiecīgajām dzīves situācijām. Teātrim piemēroti ir «smagie», rūgtenie toņi, piemēram, tādas pārbaudītas vērtības kā Iva Senlorāna «Opium» vai «Givency» tualetes ūdens «Gentlmen», bet pavasarīgiem svētkiem – viegli un svaigi, piemēram, «Hugo Boss» ražotais «Hugo» vai tualetes ūdens «Dolce&Gabbana». Ja telpa, kurā atradīsieties, ir liela, tualetes ūdeni varat izmantot drošāk nekā tad, ja dodaties uz intīmu laika pavadīšanu ar dāmu restorāna kabinetā.

Birojā (īpaši – atklātā plānojuma zālē) strādājošiem kungiem jāatceras, ka tualetes ūdenim jābūt vieglam, svaigam un neitrālam, savukārt, dodoties uz sporta zāli, vislabāk atturēties no iesmaržošanās, jo fizisku vingrinājumu laikā, ādai sasilstot un svīstot, aromāts izgaro īpaši intensīvi. Sviedru un smaržas aromātu savienojums var izrādīties psiholoģiski biedējošs.

Provokācijas

«Lacoste» un «YSL M7» vīriešu parfimērijas kampaņas pirms brīža radīja ažiotāžu gan patērētāju, gan profesionāļu aprindās – atklāts kaila vīrieša ķermeņa demonstrējums iezīmēja jaunu brenda pasniegšanas estētiku un stratēģiju. Šo taktiku varētu dēvēt par «šokingu», kas ir sava veida atsauce parfimērijas vēsturē, jo tieši tā sauca Elzas Skiapareli radīto aromātu «Shocking», kas pirmo reizi tika patērētājiem piedāvāts, izmantojot provokatīvu kampaņu.

Pēc vairāku ekspertu domām, aptuveni 80 procentu parfimērijas līniju «dzīves ilgums» nepārsniedz trīs gadus, savukārt par klasiskām smaržām uzskata tās, kas tirgū pastāvējušas un attiecīgi tiek lietotas vairāk nekā 20 gadu. Ņemot vērā situāciju, kurā tirgus prasības dinamiski mainās, «šokings» šķiet ļoti piemērots jaunas produkcijas ievirzīšanai tirgū, patērētāju uzmanības piesaistīšanai. Tikai pircējiem vienmēr būtu jāatceras, ka asociācijas, kuras raisa ikviens aromāts, ir subjektīvas, un tas nozīmē, ka veikalā jūs iegādājaties sev piemērotu tualetes ūdeni, nevis plakātu, kas to reklamē.

Vīrieši izvēlas

Modes mākslinieks Dāvids:

– Esmu izteikti konservatīvs un ilgstoši uzticīgs vienām smaržām, piemēram, tagad jau gadiem pērku «Gentlmen» – tas ir klasisks aromāts, rūgts un spēcīgs. Vēl man ir «Dolce & Gabbana», jo vispār smaržas iziet ļoti daudz.

Reperis Gustavo:

– Šobrīd lietoju sarkano «Lacoste». Man vispār patīk svaigie aromāti, bet mājās vairāk par vienu flakonu neturu. Kad beigsies šīs smaržas, iešu uz veikalu pēc citām. Ar izvēli īpaši neaizraujos, jo man nepatīk degustēt vai ilgi uzturēties veikalos. Starp citu, smaržojos ikreiz, kad izeju no mājām.

Komponists Raimonds Pauls:

– Nu, ko lai jums saka?! Zināt, es nesmirdu, vismaz apkārtējie tā saka. Pats smaržas nepērku, man tās uzdāvina. Pašlaik lietoju meitas dotās franču smaržas «CREED».

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu