Turklāt dīvainā kārtā — un tas tiešām nav tik maz — ierakstīto sarunu lieta aizvadītajā nedēļā ne tikai nenoklusa, bet arī ir devusi šādus tādus taustāmus rezultātus: neraugoties uz viegli prognozējamo uzmanības novēršanu par tēmu «kā gan ieraksti nonāca pie žurnālistiem» un «kas ir jūsu klients», kaut kā process tomēr pagāja tālāk — līdz premjera pamazām nobriedušajai pārliecībai, ka daži ļaudis ir zaudējuši «sabiedrības uzticību», un sekojošajai satiksmes ministra atstādināšanai. Ar vārdu sakot — acīmredzama Jūrmalgeita.
Jā, tiešām tik redzama? Atļaujiet nu to apšaubīt. Tajā īstajā geitā, ziniet, lietas tiešām mainījās. Protams, Vašingtonā neiznīka ne «administratīvo resursu izmantošana», ne politiskā kukuļošana, visu veidu lobisms un balsu pirkšana, toties elites pārstāvji kaut negribīgi, tomēr kaisīja pelnus uz galvas, savukārt patiešām vērienīgā un detalizētā izmeklēšana neaprobežojās tikai ar noskaidrošanu, pēc kādas tādas pavēles vienas partijas pārstāvji naktī rosījušies pa citas partijas mītni. Nē, tur kaut kā šo lietu ņēma nopietni un pamatīgi — un tādi bija arī rezultāti.
Vai pie mums iet uz ko līdzīgu? Pagaidām — viennozīmīgi un kategoriski nē. Jo kas tad līdz šim REĀLI ir noticis? Nu, Jurim Hlevickim droši vien būs pagrūti ieņemt kādu amatu; pāris peškas varētu tikt arī pie kāda, kā jau tas Latvijā pierasts, nosacīta gadiņa; arī Ainārs Šlesers pēc lielas stīvēšanās ir prom, bet — vai uz neatgriešanos? Un — jautājums visiem, kuri vakar vakarā TV varonīgi noklausījās visu sarunu ierakstu — vai tiešām pelnīti? Nē, es neprasu, vai Šlesera kungs vispār nebija pelnījis pa kaklu, bet — vai viņš bija pelnījis tieši par šo gadījumu un šīm sarunām? Vai arī norāvās vienkārši kā «malējais»? Kā tomēr salīdzinoši nepieredzējušākais, «zaļākais»?