– Teici, ka viens no spilgtākajiem piedzīvojumiem bijusi Japānas koncerttūre. Vai sajuti lielo Rietumu un Austrumu kultūru atšķirību?
– Dodoties tūrē uz Japānu, es par šo valsti zināju ļoti maz. Protams, bija šis tas lasīts, tomēr mūsdienu situācija Japānā man bija absolūti sveša. Tokijā piedzīvoju kultūršoku – man bija tāda sajūta, ka esmu nonācis nākotnē, ka citur pasaulē tā varētu izskatīties pēc gadiem desmit. Runājot ar japāņiem, var konstatēt, ka lielākā daļa no viņiem strādā, piemēram, mākslīgā intelekta laboratorijās, kas Eiropā ir diezgan neiedomājami. Godīgi runājot, man Japānā nepatika, jo cilvēciski jutos nekomfortabli. Manā skatījumā japāņiem Rietumu kultūra un māksla ir kaut kas absolūti svešs. Mana koncertprogramma aptvēra krievu mūziku, piemēram, kontrastiem bagāto un dramatisko Šostakoviča klavierkoncertu, taču japāņi Rietumu mūziku nāk klausīties kā eksotiku ar muzejiskas apskates attieksmi. Viņi nedzīvo līdzi mūzikai, zālē nejūt līdzpārdzīvojumu. Japānas publika ir grūti iekustināma, izrādīt emocijas nav pieņemts. Arī Āzijas mūziķi ir diezgan bezkaislīgi. Viņi daudz spēlē japāņu mūziku un it kā mīl klausīties un spēlēt Rietumu klasiku, bet tas ir citādības dēļ. Pats esmu spēlējis japāņu komponista Toru Takjamicu skaņdarbus. Pirms kāda koncerta pie manis pienāca producente un lūdza spēlēt piedevas, jo nekas nedrīkstot būt nejauši. Teicu, ka esmu speciāli sagatavojis japāņu skaņdarbu, taču viņi lūdza, lai es labāk spēlējot kaut ko no Šopena...