No ģitāras līdz filozofijai
Sarajevā serbietes un horvāta ģimenē dzimušais mūziķis neslēpj, ka rokmūzika bija vienīgais veids, kā protestēt pret pastāvošo režīmu, nenonākot cietumā. «Agrā jaunībā dažus gadus bez jebkāda entuziasma studēju vijoles klasē, taču pēc tam pievērsos ģitāras spēlei. Kāpēc? Tāpēc, ka ģitāristiem vienmēr labāk izdevās savaldzināt meitenes,» viņš smaidot pamato savu izvēli. Vēlāk viņš pievērsies filozofijas un socioloģijas studijām, paralēli koncertēdams ar savu grupu «The White Button» un kļūstot par jaunatnes elku. «Beigu beigās man tas viss apnika, tāpēc uzrakstīju mūziku sava vienaudža, drauga un domubiedra Emira Kusturicas filmai «Čigānu laiks» («Time of the Gypsies»). Tā izrādījās tik veiksmīga, ka varēju atļauties īstenot savu bērnības sapni — nopirkt mazu mājiņu Adrijas jūras krastā,» Bregovičs atminas.
Braukāšana veicina komponēšanu
Sākoties karam, kas ilga no 1991. līdz 1995. gadam, mūziķim šo idilli nācās pamest. Viņš pārcēlās uz Parīzi, lai turpmākos gadus pavadītu pārbraucienos no turienes uz Belgradu un atpakaļ. «Es negribētu atgriezties dzimtenē, jo tur bieži pazūd elektrība, tāpēc nevaru lietot savus datorus un darbināt gaisa kondicionētāju, lai būtu normāli darba apstākļi,» Bregovičs reiz sūdzējās, piebilstot, ka Dienvidslāvijā viņam nodokļos bijis jāmaksā deviņdesmit procenti par katru izdoto ierakstu, tāpēc pamazām zudusi vēlme rakstīt mūziku. «Kopš braukāju apkārt, esmu sācis strādāt nopietni,» neslēpj slavenais filmu mūzikas komponists un viens no pasaulē populārākajiem mūziķiem no Austrumeiropas. Jāpiebilst, ka šādu dzīvesveidu — kursēšanu starp abām valstīm — mūziķis piekopj joprojām: viņš dzīvo Parīzē un strādā Belgradā.