Kompānija «Lursoft IT» apkopojusi statistiku par Latvijas internetā visbiežāk meklēto informāciju 2004. gadā, izmantojot interneta resursa «[s:4475]» datus.
Statistika par 2004. gadu ir veidota pēc visvairāk meklēto vārdu un frāžu kategorijām. Katrā kategorijā secīgi apkopoti visbiežāk pieprasītie vārdi, sastādot atbilstošu sarakstu: kompānijas, periodiskie izdevumi, slavenības, notikumi, tehnoloģijas u. c. Vārdi katrā sarakstā sakārtoti to biežuma secībā (cik bieži meklēts pēc šā vārda). Apkopotā statistika pieejama «Siets.lv» [s:4476]. Interesenti var sekot visu pieprasījumu saturam arī reālā laika režīmā (sadaļā «[s:4477]»).
Grandiozu pārsteigumu šajos topos gan nav — Latvijas iedzīvotājus joprojām visvairāk interesē sekss un darbs. Populārāko pieprasījumu piecpadsmitnieks izskatās šāds:
1. Sekss
2. Darba piedāvājumi
3. Gribu
4. dc++
5. Erotika
6. Spēles
7. Vakances
8. Apsveikumi
9. Referāti
10. mp3
11. Horoskopi
12. Joki
13. Iepazīšanās
14. Princese
15. Darbs
Visus statistikas rādītājus, protams, mēs šeit pārpublicēt nevaram, taču dažus secinājumus gan izdarīsim:
- Lielveikalu tops izskatās šāds: «Rimi», «Alfa», «Domina», «Maxima», «Stockman» un «Mols»; savukārt veikalu tīklu topa virsotni rotā «Stendera ziepju fabrika», sekojot «Verneram», «Elkor», «Drogām», «Nike» un «Trodeks».
- Periodisko izdevumu topā, nebūt ne pārsteidzoši, atrodas «Princese», «Žirafe» un «Playboy» — konkurenci spēj sastādīt vien «Diena», «TV Programma» un «Latvijas Vēstnesis».
- Populārākie politiķi arī samērā prognozējami — Indulis Emsis, Einars Repše un Vaira Vīķe-Freiberga, seko Raimonds Pauls, Andris Šķēle, Jānis Straume un Aivars Lembergs.
- Dižgaru cīņās dominē Latvijas spīdekļi — Rainis, Ojārs Vācietis, Aleksandrs Čaks, Krišjānis Barons un Rūdolfs Blaumanis; no svešzemniekiem populārāko sešniekā vieta atradusies vien Napoleonam un Leonardo da Vinči.
- Visnotaļ komiska aina vērojama kategorijā «Filmas, izrādes un literatūra» — pirmo trijotni veido «Latvju dainas», «Harijs Poters» un «Kamasūtra», savukārt nedaudz zemāk draudzīgi plecu pie pleca sadzīvo Bībele, «Gredzenu pavēlnieks», «Pokemoni», «Mērnieku laiki» un «Titāniks»; piecpadsmitnieku noslēdz fantastiskais duets Zevs un Karlsons.
- Latvijā populārākais sporta veids acīmredzot ir hokejs, kam seko nacionālais sporta veids zolīte; citi populārākie — basketbols, futbols, slēpošana, aerobika, boulings, riteņbraukšana un snovbords.
- Banku konkurencē uzvaru svin Hansabanka, aiz sevis atstājot Pareksa banku, Unibanku, Latvijas Hipotēku un zemes banku, «NORD/LB banku» un Krājbanku.
- Populārākie mūziķi pagājušajā gadā, protams, ir bijuši «Prāta vētra», kam seko «Kosmoss», Tatoo, Detlef, Marija Naumova, Zemene, «Z-Scars», Jānis Sproģis un Ozols.
- Auto konkurencē starp zīmoliem visvairāk meklētie pagājušajā gadā bijuši «BMW», «Mazda», «Renault», «Audi», «Opel», «Honda», «Volvo», «Volkswagen» un «Škoda»; savukārt no konkrētiem auto modeļiem vislielāko ievērību izpelnījušies «Opel Astra», «Chrysler Voyager», «Mazda 626», «Opel Manta», «Audi Coupe», «Toyota Land Rover», «Opel Calibra», «Honda Civic» un «Volvo 850».
- Politisko partiju topa virsotnē atrodas «Jaunais laiks», seko Tautas partija, Latvijas Pirmā partija, «Tēvzemei un Brīvībai»/LNNK, «Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā», Zaļo un zemnieku savienība un «Latvijas ceļš».
- Latvijas iedzīvotājus visvairāk interesējošās pilsētas ir Londona, Sidneja, Prāga, Roma, Palanga, Tallina, Parīze, Stokholma, Sanktpēterburga un Amsterdama, savukārt valstis: Itālija, Vācija, Lielbritānija, Lietuva, Igaunija, Ēģipte, Somija, Austrija un Turcija; no Latvijas pilsētām visbiežāk meklētas Rīga, Ventspils, Liepāja, Daugavpils, Valmiera, Sigulda, Jelgava un Talsi.
- Sadzīves tehnikas zīmolu konkurencē uzvaru svin «Nokia», seko «Samsung», «Sony», «Canon» un «Siemens»; savukārt IT kompāniju konkurencē dominē vietējie — «SAF Tehnika», «Lursoft», «Tilde», «IT Alise» un «Dati», aiz sevis atstājot «HP», «Microsoft» un «Oracle».
- Visbeidzot mobilo tālruņu tops: «Nokia 6230», «SonyEricsson T610», «Siemens CX65», «Nokia 6100», «Nokia 6600», «Samsung C100», «Nokia 3200», «Samsung X100», «Siemens M55», «Nokia 3100» un «Nokia 6610».
Kopumā lietotāji 2004. gadā portālā «Siets.lv» meklējuši dažādu interneta saturu vairāk nekā 13 miljonus reižu, kas gandrīz divkārt pārsniedz pirms gada «Lursoft» prognozēto meklēšanas pieprasījumu skaitu. Patlaban, kā liecina [s:4478], «Siets.lv» vidēji dienā apstrādā 45–50 tūkstošus meklēšanas pieprasījumu.
Papildus meklēšanai Latvijas interneta saturā «Siets.lv» dod iespēju uzreiz meklēt arī Uzņēmumu reģistra, «Laikrakstu bibliotēkas», «Personu» (vairāk nekā 300 000 sabiedrībā un ekonomikā aktīvāko personu), «Likumu» (vairāk nekā 14 000 Latvijas Republikas normatīvo aktu), vairāku bibliotēku katalogos un citās datubāzēs.
«Siets.lv» tiek izmantota «Lursoft» izstrādāta meklēšanas programmatūra ar tādu pašu nosaukumu (sk. tās aprakstu [s:4479]). Šo meklēšanas tehnoloģiju Latvijā izmanto arī portāls «Apollo», Latvijas Banka, Latvijas Nacionālā bibliotēka, vairāku internetā pieejamu laikrakstu («Diena», «Latvijas Avīze», «Neatkarīgā Rīta Avīze» u. c.) portāli, Latvijas Universitātes Latviešu folkloras krātuve un citas organizācijas. «Lursoft» ir sācis šīs programmatūras piegādi arī klientiem ārvalstīs: ASV, Zviedrijā, Šveicē, Dienvidāfrikā un citās valstīs.