Kāds «Tava balss» lasītājs satraucies, ka no Rīgas centra «pazūd» bankomāti. Vīrietis ir neizpratnē, kāpēc tā, jo ierastajā ceļa posmā darbs - mājas jau pazuduši vairāki šīs bankas bankomāti. Skaidrojumu sniedza «Swedbank» pārstāvji.
Banka skaidro, kur no Rīgas centra «pazūd» bankomāti
«Swedbank» mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska norāda, ka ar bankomātu Dzirnavu un Brīvības ielā visdrīzāk domāts bankomāts «Galerijā Rīga» – tas joprojām darbojas bez izmaiņām. Tāpat darbojas arī bankomāts Barona centrā. Savukārt bankomāts no «Bērnu pasaules» pārvietots uz turpat tuvumā esošo «Maxima» veikalu.
Jakubovska norāda: lai nodrošinātu efektīvu un arī klientu paradumiem atbilstošu bankomātu tīkla pārklājumu visā Latvijā, regulāri tiek izvērtēta bankomātu lietošanas aktivitāte. Tieši tāpēc
bankomātu izvietojuma plānošana un izmaiņas ir pastāvīgs process, kas saistīts ar klientu plūsmu un to paradumiem.
Vienlaikus «Swedbank» bankomātu tīkls Latvijā ir vislielākais, un patlaban banka nodrošina klientiem naudas izņemšanas iespējas katrā Latvijas novadā.
Rīgā klientiem ir iespēja izņemt naudu kopumā 131 Swedbank bankomātā, kā arī 3 tirdzniecības vietās, izmantojot iespējas izņemt naudu ar karti pie tirgotāja. Papildus tam Rīgā klientiem ir iespējas ar tādiem pašiem nosacījumiem izņemt naudu 69 SEB bankas bankomātos. Kopējais bankomātu skaits Latvijā, kur klienti var izņemt naudu, ir 375 bankomāti.
«Ja skatāmies uz skaidras naudas izņemšanas iespējām visas Latvijas perspektīvās, tā kā nelielās apdzīvotajās vietās bankomātu nodrošināt it visur nav iespējas, alternatīva tam jau vairākus gadus ir naudas izņemšana tirdzniecības vietā.
Klients ar savu bankas karti var veikalā pie kases izņemt skaidru naudu. Kopumā bankas klientiem ir iespēja šādi saņemt skaidru naudu jau 184 vietās visā Latvijā,» norāda bankas pārstāve.
Īstenojot Reģionālās pieejamības programmu, «Swedbank» pēdējos gados ir paplašinājusi savu bankomātu tīklu, un patlaban katrā Latvijas novadā bankas klientiem ir iespēja izņemt naudu bez maksas.
Saskaņā ar Jakubovskas teikto, arvien lielāka «Swedbank» klientu daļa savai ērtībai un laika taupīšanai izmanto attālinātos norēķinus, lietojot internetbanku, mobilo lietotni un norēķinoties ar kartēm.
Karšu izmantošanas statistikā 82% darījumu gadījumā tie ir pirkumi un tikai 18% ir naudas izņemšana bankomātos.
Turklāt ar mobilo bezkontakta maksājumu ieviešanu, ko banka plāno jau tuvākajā laikā piedāvāt saviem klientiem visā Baltijā, vēl jo vairāk palielināsies iespēja maksājumiem bez skaidras naudas. Jau patlaban teju 300 000 bankas klientu lieto bankas mobilo lietotni.
Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība?
Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!
Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.
Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.